Alla inlägg under januari 2013

Av Caroline Olsson - 23 januari 2013 19:48

 

Hittade lite garner när jag handlade, så nu jäklar ska det stickas   

De två sista beställningarna blir klara i helgen, så jag var ju tvungen att hitta ett nytt projekt!

Det brunmelerade ska jag använda till pappas ölvantar tänkte jag, men det rosa köpte jag mest för att det var fint!

Undrar vad jag ska göra av det...? Förslag, någon?

Kanske någon som vill beställa nåt? Lila, rosa och vitt tycks det skifta i...

25kr för nystanet, som borde räcka till typ 2 handledsvärmare, de har jag ju fått till snitsen på, så att säga    

Som vanligt vill jag ha betalt för garnet, resten är upp till var och en, om man vill ge något extra   


Och som vanligt går det finfint att beställa via kommentar här på bloggen eller mail till tjolahopp84@gmail.com


Nehe, dags att sticka vidare!
Haj o ivaj   

Av Caroline Olsson - 20 januari 2013 16:34

 

Haha! Titta vad jag hittade!

ÖLVANTAR!   

Fräcka, eller hur? Andy & pappa ska få varsitt par iaf.


Visserligen är mönstret på norska, men jag har hittat en tabell som översätter alla nordiska språks sticibeskrivningar, så det ska nog gå som smort!

Lite skoj måste man ju ha   

Undrar om man ska ha ölficka på båda eller om det räcker med den ena... Aja, det får de själva bestämma!




Behöver jag tillägga att det går utmärkt att beställa sådana?

Kommentera här eller lägg ett mail till tjolahopp84@gmail.com

Du bestämmer själv hur långa de ska vara och om du vill ha något mönster eller liknande. Det mesta ska väl gå att lösa  



Av Caroline Olsson - 13 januari 2013 15:45

 

Jisses, nu blev det fullt upp!

Jag la ut en annons om att jag stickar på beställning, och oj vad jag fick att göra!   


Dessutom har jag några beställningar till från jobbet.

Det började med att Susanne ville ha torgvantar med elefanter på. Hon skojade bara, men när jag snickrat ihop ett mönster från en bild på nätet blev hon superglad!

Då kom Lotta, som också är förtjust i elefanter och ville ha ett par till... fast med elefanter på denna gång   


Så det var 2 par...

Sen hörde Magdalena att vi pratade om det, och då ville hon också ha ett par.

Utan elefanter dock, blå-melerat garn så det är dem ni ser på bilden! Eller jaja, en av dem   


Behöver jag tillägga att det går utmärkt att beställa sådana?

Kommentera här eller lägg ett mail till tjolahopp84@gmail.com

Du bestämmer själv hur långa de ska vara och om du vill ha något mönster eller liknande. Det mesta ska väl gå att lösa  

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards