Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

2014-10-14 Drömt igen

Av Caroline Olsson - 21 oktober 2014 22:00

Det mesta rullar på, idag är det en månad sen han hämtades... Kanske därför jag drömde inatt igen... Annars drömmer jag alltmer sällan om honom.
 
Inatt drömde jag att jag vaknade.
Jag gick ner för att hämta något eller dricka. Då såg jag att mina papper på bordet inte låg som de gjort när jag gick och la mig.
Jag tyckte det var konstigt, för han har ju ingen nyckel längre. Även om han gjort kopior, så kommer han inte in. Låsen är ju bytta. Det var det första jag gjorde när han släpptes från häktet.
Jag försökte intala mig det där jag stod i köket, men det hjälpte inte. 
Kikade mot dörren han slog sönder för 2 år sen, den var fortfarande hel. Kikade mot källardörren i massivt trä som han med råstyrka knäckte på mitten samma dag, men den var också hel. Stod stilla och försökte känna om det drog någonstans ifrån, han kan ju ha kraschat en ruta. De var hela, allihop.
Så hur kom han in?
Kan han ha gjort en kopia av min nya nyckel? Har jag lämnat den utom synhåll? 
Nej, aldrig! Inte en chans! Jag hänger upp min knippa och den med extranycklarna direkt när jag kommer hem!
Kollar alla dörrar så att de säkert är låsta flera gånger. 
Kan han ha fått tag på Martinas nyckel? Nej, inte en chans! De har inte träffats, han har inte kört dit.
 
Så vaknade jag... En kall il åkte längs ryggraden, nackhåren reste sig, och vad kunde jag göra?
Konstatera att han inte kommit in och hoppas att mina papper såg ut att ligga rätt när jag senare skulle gå ner.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards