Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

2014-09-30 Ensam med en karl!!

Av Caroline Olsson - 21 oktober 2014 21:30

För 16 dagar sedan hämtades han med blåljus.

För 13 dagar sedan släpptes han från häktet.

För 9 dagar sedan hämtade han sina saker.


Idag var jag ensam med en karl för första gången. Något jag inte alls hade tänkt mig på flera år framöver.

MEN det kändes helt OK eftersom jag visste att inget fuffens skulle hända!


Martina är iväg så jag tog in hästarna. Anders var ute och fixade paddocken.

I 16 dagar har jag ätit hos dem... Typ... Jag lagar inte mat själv. Känner inte att jag är hungrig, så varför skulle jag?

Martina har slutat fråga om jag är hungrig. Nu frågar hon istället om jag har ätit. Hon är klok, hon   


Anders kände väl ansvaret idag när hon inte själv kunde fråga.

Så när jag höll på med hästarna kom han ut.

Ett litet försynt "Öhh... Du... Har du ätit idag?"

Också det vanliga svaret från mig "Öhh... Näe..."

"Nä, för Martina sa att jag skulle äta upp ärtsoppan i kylen och det är en sån stor paket, så jag kommer inte äta mer än hälften ändå... Vill du ha, eller?"

Ett snabbt överläggande med mig själv över huruvida det innebär en risk eller ej att vara ensam med en kille, ett snabbt konstaterade att här är det ingen fara, och sekunder senare "Ja tack! Ska bara ta in hästarna så kommer jag in sen."


Så enkelt, men så enormt välbehövligt! Jag tror inte att Anders vet hur viktigt det var för mig.

Lite ärtsoppa som vi klämde ut i var sin skål och värmde i micron, var sin Fanta.

Lite TV i bakgrunden och en stunds snack om allt som varit.


Det var så skönt att prata med en kille om det. Det blir ju lätt lite pinsamt, så jag har egentligen inte pratat så mycket med någon mer än Vickan & Martina. Åtminstone inte i detalj...

Risken med att prata med karlar om det är ju dessutom att de ska håna och inte alls förstå.

Att de, precis som han, ska tycka att "Killen har rätt till tjejens kropp, och får röra den precis som de vill om de är tillsammans".

Jag känner mig lite som en rabiat kvinnofridskämpe, en såndär som aldrig rakar sig, som har buskar både här & var, och som bedriver häxjakt på alla män. Som jagar dem som vore de odjur, med facklor och högafflar.

SÅ känner jag mig, när jag menar att jag har rätt till min egen kropp. Ingen annan.

Det borde vara självklart, tänker jag... Men kanske är det bara jag som tänker så...?


Nu är jag iofs rakad både här och var, tro inget annat! Men jag ser liksom den bilden framför mig när jag tänker såhär... Det är så jag känner att alla män som får höra dessa tankar, ser mig...


Nu vet jag att Anders inte skulle få för sig att säga något kränkande om de här funderingarna, så jag vågade mig på att lufta dem.

Det var så skönt, för jag vet att han inte är så finkänslig. Jag kunde säga "runka" "knulla" "fitta" m.m istället för att tänka efter och skriva om allt till andra uttryck, som jag alltid annars gör.

Att bara prata och låta allt flöda ut i precis de ord som poppade upp i huvudet just då var så enormt välbehövligt.


Jag tror inte han vet hur mycket det där hjälpte mig framåt. Det verkar så enkelt, men det var precis vad jag behövde!


Tack!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards