Direktlänk till inlägg 22 februari 2015

ATV!!

Av Caroline Olsson - 22 februari 2015 23:30

För 4-5 år sen skaffade jag en ATV, eller fyrhjuling även kallat.

En liten Badboy på 200cc, räcker gott och väl till mig.

Från början trodde jag inte att man behövde hjälm när man körde en sånhär. Jag menar, det finns ju FYRA hjul!

Vad kan hända liksom??   


Det dröjde dock inte länge förrän jag vurpade första gången, och glad var jag att övriga i sällskapet hade propsat på att jag skulle ha hjälm!

Det har blivit ett par vurpor med tiden, men på sistone har den mest stått i garaget och inväntat snön, så den kunde användas som snöplog.


I höstas kom vi på den ljusa idén att vi kunde använda den till att sladda paddocken med så den blev jämn och fin, så den har stått hos Anders och Martina sen dess.

Vissa människor lånar man gärna ut saker till, för man vet att man får tillbaka dem i samma skick som de var i från början.
Anders och Martina lånar jag mer än gärna ut till, för då får man tillbaka saker i ännu bättre skick än de var från början     


Fyrhjulingen t.ex

Min nyckel har han den där antagligen fått med sig när han flyttade, men skam den som ger sig.

Anders har fixat en startvippa som funkar bättre och inte heller syns!

Sen har den varit svårstartad, men det har han också mekat ihop, så nu startar den klockrent varenda gång   


Numera har de skaffat en egen ATV och Martina har precis börjat köra lite, så hon ville ut och köra en vända.

Istället för hästar blev det alltså en runda med fyrhjulingarna idag!

Vi tog det ganska lugnt och hade en mysig runda på lite grusvägar och i skogen hemma vid mitt.

Fördelen med maskiner jämfört med djur är att de reagerar enbart som man avser (för det mesta iaf).

Hästarna kan bli rädda för allt möjligt och skutta till, men skuttar en maskin har man ju gjort något aktivt för att den ska göra just det.

Man kan köra på smala spår över vatten, för maskinen kommer inte trampa snett eller stappla till.

Jämn gas och styret rakt fram, så går den dit.


Nackdelen är att det finns kedjor som kan hoppa!!

Vi hann inte mer än första grusvägen ner förrän min kedja hoppade   

Som tur är har jag inte tummen riktigt mitt i näven, utan jag hoppade av och pillade på den, sen körde vi vidare   

Hela skogen klarade vi oss och inte förrän vi var nästan tillbaka, på samma grusväg, hoppade den igen!!
Lite knixigare denna gång eftersom den hamnade innanför alltihop (ja, jag vet knappt var något heter, jag bara fixar det som går sönder och tänker inte mer på det, men iaf innanför.... ja, alltihop) så Martina fick köra före och hämta Anders.

Lagom tills han kom ut från huset rullade jag dock in på uppfarten och hade fixat det själv ändå!   


 

Efteråt blev det lite varm choklad och fika och sen gick resten av dagen som vanligt åt till lite småfix.

Nyss kom jag på att jag varit sådär förvirrad igen...

Pappa fyller ju år idag!
Skit också!!
När blev jag så dålig på födelsedagar???!!

Ahh!!
Får ringa imorgon, nu är det väl försent...   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards