Alla inlägg den 14 april 2015

Av Caroline Olsson - 14 april 2015 20:45

Som många redan vet har jag alltså en Poltergeist i hemmet.

Eller åtminstone är det vad Nick påstår!


Alltsomoftast när jag kommer hem är alla skåp öppnade, saker utdragna, särskilt de goda, och i huset råder allmän kaos.

Det konstiga är att den påstådde poltergeisten tycks gilla ungefär samma saker som Nick.

Fast det är tydligen så det brukar vara.

Poltergeistar och hundar har ungefär samma smak, säger Nick.


Idag när jag kom hem från jobbet kom han glatt och skvallrade om att poltergeisten varit framme igen.

"Det ä ijallefall ente jag, forr jag har ju min fina boll!!" sa han...     



Mhm... Så Poltergeisten har tagit min popcornskål, med lite kvarvarande innehåll...
Lyft ner den från bänken och käkat upp popcornen som var kvar efter min Jordskottskväll?    


Sak samma. Poltergeist eller inte. Jag var hungrig.

Så jag gjorde mig en knäckemacka med ägg & kaviar, och sen körde jag till stallet.

Någonstans mitt i stallgången slog det mig att jag missat något!!
Damn!! Satte jag upp formen på kylen??
Jag har ju en teflonform ståendes på kylen när jag inte är hemma. I den har jag knutit ett snöre som också är förankrat i kylskåpets handtag. Från början hade jag vatten i formen, som ju åkte ner när Nick, öööh förlåt, jag menar självklart Poltergeisten (!!) försökte öppna.

Nuförtiden ser Nick (eller Poltergeisten?) när snöret finns där eller ej.

Finns snöret inte där så är kylen öppen och länsad när jag kommer hem.


När jag kom hem kände jag en skum lukt i huset.... Sniff, sniff... Hmmmmm...? Luktar det.... Kaviar??

Kan det lukta så mycket från att jag åt en liten macka innan??

En snabb blick på kylen säger mig att jag har varit ordentlig och satt upp formen.

Men.....? Är inte det där ett smörpaket som är söndersmulat??
Och vad är det där guldiga??


ÅNEJ!!! Jag har ordentligt satt upp formen på kylen, men däremot inte satt in smör och kaviar, utan det har jag lämnat framme på diskbänken för att riktigt locka hundar och poltergeists!!

Tydligen gillar dessa kaviar och smör också!

Men hey!
Jag lärde mig en sak idag också!

Kaviartuber är guldfärgade på insidan!! Who knew?!   


 


Ja, jag vet inte vad jag ska tro...

Han har ju faktiskt sin boll och hundra andra olika leksaker att aktivera sig med, så kanske det är en poltergeist iallafall?

Men lite märkligt är det allt att den tycks gilla precis samma saker som Nick...

Fast han ser ju rysligt oskyldig ut, mitt lilla troll   


 


#Poltergeist #Jordskott #Popcorn #Kaviar

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards