Alla inlägg under april 2015

Av Caroline Olsson - 3 april 2015 23:00

Idag var jag tillbaka i Ekestad med fotografen och tog nya utomhuskort.

Som vanligt var jag 10 minuter tidig, så jag satte mig på baksidan, mot vattnet till och njöt i solen en stund.

Så fantastiskt fridfullt.

Ankorna och de andra fåglarna kvackade, badade och vaggade omkring och fåren bräkte.

Det var sådär lugnt och harmoniskt som det bara blir en bit ut på landet.

Jag njöt av idyllen i fulla drag och riktigt hoppades att det skulle dröja innan fotografen kom så jag fick njuta lite extra. Allt var perfekt tills någon plötsligt drog igång ett motorsåg!!   

Det var ju också TYPISKT!!

Det visade sig vara Otto som röjde en bit uppåt vägen, såklart just idag!
Skällde lite och till sist kom fotografen.

Det var slut på friden...


Jag vill ha det huset själv, inte hjälpa till att sälja det   

Synd att det är så dyrt bara   


Det blev många fina foton tagna, och visst är världen liten ändå?
När vi pratat en stund kom vi fram till att även fotografens kille känner Otto, så han kom ner en runda och pratade lite, tätt följd av snyggingen Dolph (katten, alltså).


På vägen hem körde jag inom stallet och där var Martinas syster med familj.

De lånade Shiny så att Linnéa fick skritta en runda i paddocken.

När jag såg henne med sadel på blev jag så sugen på en tur att jag inte kunde låta bli.

Martina ville aktivera lille Knyt (eller egentligen Knut), så hon tog honom i grimskaftet också gick vi en runda.

Jag red i finbyxor, kavaj och skjorta    Aja, faller lusten på så gör den!


 

Så duktig är han!

Så liten men redan så duktig att gå med   

Nu är det väl bara det där med transportåkning han behöver öva på   


#Ekestad #Idyll #Ridtur #Hästpromenad

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards