Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Valborg och veterinär!

Av Caroline Olsson - 1 maj 2015 11:45


Så var det Valborg igen.

I år spenderades den hos Martina och Anders, vilket var tur eftersom lilla Shiny fått problem med ett öga, och veterinären skulle komma under dagen...


Vad gör man då man ska hoppa i duschen och ser att inga rena badlakan finns?
Jo, man blir lite kreativ och kommer på att badrocken säkert kan användas till håret också.

Sagt och gjort.

Turbanen blev lite högre än normalt bara   

 


Vad är det med mig och miner vid kameran förresten??
2 bilder togs under kvällen för att se så smink och hår klarat sig efter hundpromenad och hästinsläpp och på båda snörper jag på munnen!! Jäkla olata jag lagt mig till med!   


     

Veterinären skulle komma ca 17,45 och vi skulle grilla vid 18.

Snacka om pressat schema!!
När jag var klar i stallet ringde jag in till Martina och kom överrens om att vi skulle ta in hästarna innan folket kom.

Så jag började i väntan på henne.


Först kom Shiny och gnäggade, men hon ska inte in först, så jag gick förbi henne.

Sen kom Knut och ville busa!! Men det var inte hans tur heller, så han viftades också bort.

Då såg jag att Anders kom ut i trädgården.

Inte mer med det, jag satte kurs mot Sunny som stod längst ner.

Märk väl - jag hade änsålänge inte druckit en droppe!!


På väg ner till Sunny slår jag tårna i en... jag vet inte... jordhög/hästspår/nåt annat litet skit som sticker upp.

Börjar stappla framåt, ni vet sådär o,o,o,o,o,ohh, jag kan reda upp dethär, jag KAN reda upp dethär!!

PANG!!!!!

Så ligger jag på knä i hagen!   

FUCK!!
Hoppas inte Anders såg mig! Tänk om han såg mig. Bäst att jag säger nåt.

"Ajjjj" säger jag och låter lite förnärmad.

Upp som fasen och tar på nytt kurs mot Sunny, mycket noga med att inte halta trots att det gör förbaskat ont, men OM Anders skulle se mig, ska jag banne mig inte halta!


På väg tillbaka till stallet ser jag Martina komma.

En blick på mina tights säger mig att jag inte kommer undan... De är helt leriga på knäna.   


Hellre förekomma än förekommas!
Jag ropar till Martina, "Jag har ramlat"

Hon fnissar och sen ses vi i stallet.

Så fnissar vi båda.


När vi går in kommer vi på att jag borde blöta lite papper och badda mot tightsen, då borde leran försvinna.

Så jag går in på badrummet och blötar på.

Plötsligt utbrister jag "Martina!! Det är blooooood på mitt knä... Pappret blir rött   "


Jisses.

Hon hämtar sårtvätt och ett minion-plåster. Sen känns det bättre   

Självklart skulle detta dokumenteras...
Såhär såg det ut.

Tur att veterinären var på G!!   


   

Veterinären fick ett akutfall, så hon kom lagom tills maten var färdiggrillad...

Men alla var snälla, så vi la folie över så att alla kunde äta tillsammans.

Lilla stumpans öga var grått och rann en del, så vi fick recept på ögondroppar och antibiotikasalva.


 

Alla gäster var väldigt intresserade av hästarna, så jag undrar vad veterinären tänkte när hon kom och stallet var fullt av grabbar med varsin öl i näven   


Under kvällen hade jag tänkt dela min flaska vin med någon, men Martina ville inte ha,

och inte Frida heller när hon kom, så det slutade med att jag drack upp hela själv   


I soffan hamnade jag bredvid en okänd karl! Men han pluggade till sjuksköterska, och det vittnar ju ändå om en mjuk sida, så han fick duga att prata med!


Såhär i efterhand är tjejerna helt övertygade om att han raggade, men jag vet inte det riktigt.

Alltså, vi pratade om traktorer, skogsmaskiner och motorsågar. Räknas det verkligen som raggning?   
Lite om hundar också, och han tycktes kunna sin sak, så jag var nästan på vippen att slänga ur mig att det skulle va kul att se om han kunde hantera min.

I sista sekund kom jag dock på att jag ICKE släpper några karlar över tröskeln, så jag bet mig i tungan.

Inte ens vinet kunde få mig att tappa den regeln     



Under ett obevakat ögonblick (jag hade klänning och inga fickor, så telefonen blev liggandes på bordet) fick Frida tag i min telefon!
Hon och Martina tog visst selfies och både la ut på Instagram med diverse hash-taggar, och skickade till några på FB.

Mer vet jag inte, men säker kan man aldrig vara på vad som hittades på   

Kanske dags att ordna låskod på den?!
Haha, nädå.

De är så söta, så, och är det inget allvarligare så strunt samma.

 


Tack för en trevlig kväll, knäppgökar!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards