Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Caroline Olsson - 2 maj 2015 20:00


Igår vaknade jag vid 7 och mådde pyton!!
Varför vaknar alltid tidigt dagen efter att jag druckit?!

Ähh, jag somnade om och vaknade igen vid 9, fortfarande lite halvkass.

Så jag somnade igen och gick till sist upp vid 10 och mådde prima!

Sömn är den bästa medicinen mot allt, banne mig!   


Martina messade strax därefter och undrade hur dags jag kunde köra...

Min bil stod kvar hemma hos dem sen igår, så hon skulle hämta upp mig och sen skulle vi till Apoteket och hämta Shinys ögondroppar, och till Broköp för att köpa mat till Knut & Sunny.


Jag var helt övertygad om att receptet jag fick av veterinären skulle ligga i min jackficka eftersom jag visste att jag hade vikt ihop det 2ggr och stoppat ner det där.

Dock, när jag ser Martina rulla in på uppfarten och jag stoppar ner handen för att ta det SÅ FINNS DET INTE DÄR!   

Var FASEN har det tagit vägen??!!!

Jag letar på alla köksbänkar, på köksfläkten, på hyllan i köket, överallt!
I skålen där jag slängt laddaren på natten när jag kom hem, överallt! Men det finns ingenstans...

Ut i bilen och berättar för Martina som engagerar Anders till att söka hemma i stallet, om jag lagt det där?
Nix!

In igen, en extra koll överallt i köket och jag börjar svettas. Det suger i magen. FAN!!
Sånt här får man ju inte slarva bort!!
Jävla virrpanna!!

Vi kör iaf till Broköp, och Maxi, där jag inhandlar en STOR påse godis att tröstäta.

Jag messar veterinären och frågar om hon kan ringa in receptet eller om jag kan möta upp henne någonstans och få ett nytt, men inget svar!!

Vi vänder uppochner på Martinas hus.

Hallen - om det skulle ramlar ur jackfickan när hon lånade min laddare.

Matrummet - om jag skulle tagit in det där

Köket - har jag haft det i näven när vi fixade med maten?

Soffbordet - har jag lagt det där?

Stallet igen, Anders kanske inte är så bra på att leta?
Min bil - Kan jag lagt det där??

Messar Frida - Kan det åkt ur jackfickan i hennes mammas bil när hon körde hem mig?


Det finns ingenstans, så jag får köra hem och ha is i magen tills veterinären återkommer.


När jag kommer hem går jag ut i köket igen, och det första jag ser, vad kan det vara??
Jomenvisst!!

Receptet HAR trillat ur jackfickan. Fast hemma, när jag lite lagom rund under skorna och förvirrad öst ur fickorna innan jag gick och la mig   


SÅ det blev en runda till.

Till Apoteket denna gång. Sen vidare till stallet och tryckte i henne droppar och salva.



Så idag var det Martinas tur att vara förvirrad.

Jag messade henne att det var dags för Eko innan jag skulle ta in hästarna och hon svarade OK.

Så frågade jag hur dags jag skulle hämta henne.

"Jaha, skulle jag med till Eko?"


Bra där!
Jo, vi bestämde ju det igår, haha!


Jag skulle ha hårspray, så vi kikade länge och väl på de olika sorterna, och till sist valde jag ett som luktade gott.

För en stund sen skulle jag testa det och läste lite på det...

Då ser jag... Jag har också varit förvirrad idag   

Sicket bra hårspray jag köpt!!!

Ser du felet??



 


Suck!
Får köpa hårspray en annan dag!



Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards