Direktlänk till inlägg 3 maj 2015

I am the greatest!! Jag och stridspiloterna i Norge, alltså!

Av Caroline Olsson - 3 maj 2015 18:30

SHIIIIIIT vad grym jag är alltså!!!


I förra veckan fick jag reda på att Anticimex kommer hit imorgon och ska ockulärbesiktiga mitt hus.

Jag har trygghetsavtal med dem, så de kommer en gång vart fjärde år och kollar till allt.


Tur att det har varit långhelg så jag har haft tid att städa!


Paniken var fullständig när jag insåg att jag fortfarande inte har fixat dammsugaren som jag skulle ha pappa till att fixa, och inte heller städat källaren där det ligger en massa skit sedan Nick länsat papperskorgen och jag inte orkat städa och jag plötsligt fick oplanerat sällskap för ett tag sen och bara lässte ner allt där med den stora moppen   


Ska man städa måste man dessutom lyssna på musik för att det ska bli vettigt gjort, och förstärkaren blev inte rätt inkopplad när jag, Vickan, Martina och Frida gav oss på att lägga in allt i TV-bänken för längesen...


I fredags började jag med källaren. Tog det stora, typ 4 hästtäcken, 2 par stövlar och en halv garderob som jag rensat ut min 940 när den såldes. Sen var jag trött på det.

Så jag startade en maskin tvätt och gick upp och startade diskmaskinen också.


Jag kom på att jag har en dammsugare i rummet som renoveras, och den kunde jag ju ta i värsta fall.

Men sen tänkte jag att det var väl själva fan om jag inte skulle kunna meka ihop dammsugaren själv!!
Mycket riktigt klarade jag det! Woho!!   En riktig mästermekaniker är jag!!


Efter det tyckte jag att jag var värd en liten paus, så jag startade Viaplay och tänkte att jag skulle hitta något spännande där.


Minsann, MINSANN, så spännande jag hittade!!

Där fanns en serie som heter "Stridspiloterna", en dokumentär där man får följa stridspiloter i Norge som kör F16-plan. JEEEEEEEZ!! Så jävla coolt!!
De förklarade en del om missilerna och övrig ammunition, hur mycket bränsle de förbrukar, vad de väger, ja det mesta om planen! Så sjukt häftigt!! Jag rekommenderar alla att se den!

Dessvärre blev jag så intrigued att jag fastnade i soffan ganska länge och inte mycket mer blev gjort den dagen   


I lördags blev det inte så mycket tid över till att städa, jag var ju iväg med Martina och handlade och grejade i stallet och såntdär. Så det blev lite fler avsnitt av Stridspiloterna   


Idag dock!!!
Idag, alltså hör nu här!
JAG FIXADE FÖRSTÄRKAREN!     


Så nu kan jag kalla mig både dammsugarmekaniker och ljudtekniker!   


Sen jäklariden dammsög jag och torkade golven både uppe och nere!!

Nu är allt klart inför gubben imorgon, eller åtminstone nästan...

Jag skiter i resten av möget i källaren!!
Skyller på hunden eller nåt.


Är man så grym som jag så förtjänar man det sista avsnittet av Stridspiloterna och resten av min tröstätargodispåse från igår!


Så det så!


I

AM

THE

GREATEST!


Osså stridspiloterna i Norge då... De är rätt så great, de också!


  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards