Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Caroline Olsson - 5 maj 2015 20:15

Vissa rubriker är mer glädjande än andra!

Idag finns en sådan i Kristianstadsbladet.


http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/militar-ovning-kan-stora-trafiken-till-helgen/


Jisses, så trevligt med lite liv på Rinkabyfältet!
När jag var liten och bodde i Horna var jag väldigt emot det där bombandet, och googlar man Caroline Olsson Rinkaby så hittar man en insändare som jag var med och skrev ang. det där...

Den skäms jag för idag!

Jag har blivit något slags försvars-fantast på senare år.

Tittar man tillbaka i denna blogg ett par år så finns det ett inlägg där jag rasar över nedläggningar inom Försvaret!

Dessvärre finns all historia på nätet, så den där insändaren lär jag få dras med även framöver...


Jag har inte riktigt utvärderat det där med min förtjusning över försvarsmakten, men jag skulle kunna tro att det snarare är en uniforms-besatthet!
Det är något med det där kamouflaget, alltså!
De blir ju så NEDRANS SNYGGA!

Den fulaste gubbe blir genast lite mer tilltalande om han får på en militäruniform, och de som redan är snygga från början blir ju så snygga så man nästan svimmar!!!   


Haha, som för ett tag sen när jag fick den första uniformsbilden från en vän som jobbar inom försvaret.
Nick blev väldigt lycklig den kvällen, han fick mat minst 2ggr! MINST!!
Jag blev så till mig så jag visste inte om jag hade gett honom mat eller ej!   
Fick ju ta det säkra före det osäkra och ge honom en omgång till.


Men faktiskt.

Jag såg en dokumentär på SVT för ett tag sen, kan det ha varit Vetenskapens Värld, kanske?
Den hette iaf "Vad hände med försvaret?"
Man blir ju mörkrädd...

Inställningen att "vi har inte varit i krig på såååååååå många år" funkar ju inte.

Desto viktigare att rusta upp då!
Om det dröjt sedan sist börjar det kanske bli dags?? Vad vet vi?
Känns onödigt att riska på en så viktig sak, kan jag tycka.


Till Rinkaby är de iaf YTTERST välkomna   

Alltid trevligt med något grannt att titta på   

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards