Direktlänk till inlägg 9 maj 2015

Kalas och gräsklippning!

Av Caroline Olsson - 9 maj 2015 23:15

Note to self;

Det räcker INTE att klippa i skogsdungen varannan gång!

Jäklar, vad långt gräset var!! Iofs tror jag inte att där blivit klippt sen typ augusti, så kanske varannan gång funkar, om man klipper lite oftare   

Med 3000kvm är det klart en fördel om det inte är alldeles för långt när man tar tag i det... Det är lite halvjobbigt även om det är normal längd, så att säga... Fast bra motion är det!!


Under tankningspauserna hörde jag iaf ett välkommet ljud!

Det smattrade lite från Rinkabyfältet!!   


De gick ju ut i tidningen med varning för VÄRSTA ÖVNINGEN på Rinkabyfältet häromdan. Det skulle va helt fullt med militärer på vägarna, så pass att man skulle se till att vara ute i god tid om man skulle ut och köra den närmsta veckan.

Jag tog nyheten med gott mod. Äntligen dags för lite mer kamouflage i byn!
Men icke!!
Inte en endaste liten ens förvirrad liten påg jag sett!!! Inte ett endaste grönt fordon ens jag sett när jag kört förbi, vilket ju är varje dag när jag ska hem från jobbet...

Nä, minsann! Endast civila bilar har stått där inne, och kossorna är kvar på fältet!   
Snacka om att inge falska förhoppningar!


Jag har nog kommit fram till vad min förtjusning över försvarsmakten/kamouflaget ligger i förresten...

Jag passade på att analysera det häromdagen. Såklart!


Jag tänkter såhär; att en man som gör lumpen, han borde ju utvecklas en del. Få lära sig att mamma inte lagar frukost, lägger fram kläderna och bäddar sängen varje dag. Få lära sig lite om ansvar och att ta hand om både sig själv och andra.

Jag tror att en man måste få vara lite man.

Inte något slags mjäkig, gråtrist halvtant som dammsuger och tvättar kläder. Utan en riktig man.

Men en bössa och lite tallbar innanför kallingarna.

Jag tror det är en riktig skola, faktiskt, och att män behöver få vara lite män. Känna sig lite tuffa och ränna runt i smutsiga kallingar en vecka eller två.

För var ska de annars få vara det? 

Idag när allt ska vara så jämställt hela tiden kan jag förstå att mannen känner sig trampad på tårna, och behöver ta ut sin manlighet på andra sätt.


Jag kan bara dra parallellen med mitt tidigare förhållande.

Det var väldigt jämställt. Till en början. Han dammsög och lagade mat. Diskade och tog hand om djuren lika mycket som jag.

Ett tag... Och vad hände sen?? Jo, han fick vara en riktig manly-man och våldta och hålla på!

Så gjorde han inte heller lumpen! Samband? Ehh, ja!

Känns inte helt orimligt att det skulle hänga ihop på något sätt.

Män behöver vara män ibland, precis som vi kvinnor behöver vara kvinnor.


Som jag, som gärna är lite av en pojkflicka.

Jag gillar att köra traktor och skogsvagn, meka med bilen och klippa gräset.

Men jag behöver ibland sätta på mig ett par högklackade skor eller en klänning.

Jag är gärna frispråkig och har lite av en grabbhumor, ja, snuskig alltså.

Men träffar jag en kille jag gillar blir jag lite försiktig och aningen blyg, sådär som "man ska vara" som tjej.


Jag tror helt enkelt att man behöver lite av varje, och kanske behöver vissa av oss mycket av något och näst intill inget av det andra. Låt det vara så då. 
Egentligen; vad är det för fel att han klipper gräset och hon lagar maten? Trivs båda med sina sysslor så skit i om det är jämställt eller ej!

Man behöver ju inte överdriva?!
Jag vill fortsatt att mannen drar ut stolen och öppnar dörren, och tar första steget...

Inte bara för att jag blir blyg, utan för att det helt enkelt ska vara så.

För att det alltid varit så.

För har det fungerat så många år innan, finns ingen anledning att ändra på det.

Så det så!!


Ett sätt för män att vara män är väl rimligtvis att få leka krig ibland. Tänk, så mycket aggressioner de kan göra av med där ute i skogen. Bomba grejer och ha sig.

Låt dem leka krig och sen komma hem och dammsuga, om de så vill! 

Jag tycker nog egentligen inte att en man är en man om han inte gjort lumpen, så nu blir det betydligt färre män i det här landet! Lumpen finns ju inte längre, och jag är ytterst tacksam att jag tillhör årskullen där åtminstone de flesta fick det gjort. Känns tryggt och bra! 

De lite yngre töserna får istället sätta sitt hopp till att så många killar som möjligt kör en GMU!


Fan, jag skulle vilja göra det själv...
Det är väl den där pojkflickan som tar överhanden ibland. Och visst är väl också det en anledning till min stora förtjusning!


Aja...

Efter min gräsklippning av djungeln hade jag minsann förtjänat lite snask!!
Som tur var fyllde Frida år igår, så hon hade både mat och gotte kvar.

Jag, Anders och Martina var inte sena att åka dit med en liten present och hälsa på.


Jisses, vad mycket gott hon hade!!!
Fruktfat, pastasallad med kyckling, 2 tårtor och 7 sorters kakor, MINST!   

Dessvärre blev det ganska sent, och klockan ringer 05,40 imorgon eftersom jag ska släppa ut hästarna!
Nu hoppas jag att sockerchocken lägger sig snabbt, så jag får sova ett par timmar iaf...   


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards