Direktlänk till inlägg 15 maj 2015

Övernattning... igen!

Av Caroline Olsson - 15 maj 2015 19:15

Ehh, ja...

Så var det dags igen!
För att inga missförstånd ska ske så ja, det var hos samma kille som sist, såklart!
Regeln kvarstår - ingen karl kommer i närheten. Utom en.


Hemsk vad vissa fattar trögt förresten.

När jag vaknade imorse skickade jag en snapchat när jag låg nerbäddad i sängen med täcket upp till näsan.

På bilden skrev jag "Godmorgon från......"
Frida svarade genast "Vem bor där?!"
Jag svarade "Vem tror du?? Bengt-Gösta, eller?? Pucko!   "

Hehe, den skulle hon ha!  


Vickan och Martina fattade dock direkt, vilket iofs inte är så konstigt eftersom Vickan varit hundvakt och krävt att få veta var jag skulle, och Martina vet allt som Vickan vet.

Vi har alla lite rätt att veta vad som händer hos varandra, lite av säkerhetsskäl sådär    


Aja...

Det blev lite... knepigt där ett tag...

Vi hade samma svepskäl som sist eftersom den där sorteringen aldrig blev av, så vi skulle göra likadant denna gången. Börja fixa lite sent på kvällen och fortsätta dagen efter.

Jaja, kanske svepskäl inte skulle behövas längre nu när vi väl kommit över den där tröskeln, men ändå!

Såklart blev inget gjort igår heller, utan vi hamnade i soffan och myste ett par timmar.

Sen gick han och borstade tänderna, och eftersom vi inte hade druckit något vin eller andra alkoholhaltiga drycker fanns ju egentligen ingen anledning för mig att stanna över natten...

Men... Vi hade ju sagt att vi skulle fortsätta dagen efter...

Å andra sidan hade vi ju aldrig börjat på kvällen, så det kunde vi gjort en annan dag...

Fast vi hade ju i princip bestämt det innan eftersom när jag föreslog att vi skulle göra som sist och ta en övernattning för att vi inte hann med allt, sa han att "Ja, vi kan ju låtsas att det är det vi ska göra iaf   " den där sorteringen alltså... Haha, jag svarade bara att det är ju inte allt man behöver säga, vissa saker vet man bara!   
Hehe, så riktigt svepskäl var det väl inte heller...   


Han sa inget, jag sa inget.

Alltså...!

Han är faktiskt mannen i sällskapet och borde öppna munnen!
Jag vet att jag låter bekväm, men va fan... Någon fördel ska man väl ha som kvinna??

Ähh, han släckte till sist i köket och begav sig upp om trappen, så jag hängde på, hehe!

Så fick jag en tröja att sova i, precis som sist och gick ner och bytte om.

Passar mig perfekt. Jag är inte längre bekväm i att byta om inför andra, så lite privacy är helt på sin plats!


När jag kom upp var där kallt så in i helsike, så jag kröp in under hans täcke!

Sen blev det så varmt och tröjan var mest i vägen, så jag var på vippen att säga "ta av möget istället"
I sista sekund bet jag mig i tungan.

Inte riktigt redo för det än... Tydligen... Men jag tror det kommer, om fler tillfällen ges!


Inte heller denna gång fanns det några tvivel. Inte det minsta, och denna gång hade jag inte heller väntat mig det.


Tja, jag gör samma konstaterande som sist.

Det är en fin kille, vars sällskap jag trivs i, så det är bara att passa på att njuta och inte tänka så mycket!


Det är också en fördel.

Jag kan gå upp i varv över vissa saker. Det kan vara familjemedlemmar som gör konstiga saker eller vad som helst.

När jag går upp sådär i varv går det inte att plocka ner mig på jorden igen.

Mina vänner vet detta, och att de är informerade om att de istället ska säga till mig att hålla tyst om de inte orkar höra mer, så får jag vara uppretad i det tysta istället.

MEN när jag glider ner i hans famn glömmer jag snabbt vad jag var så uppretad över.

Jag slappnar av och lugnet infinner sig.

Det är något med honom som utstrålar lugn och trygghet, och det smittar av sig.


Jag tror att jag vant mig lite vid att sova med honom nu också.

Jag vaknade inte en enda gång denna natt, utan sov som en stock! Nästan bättre än jag gör hemma tillochmed!

Precis innan jag somnade kom båda katterna och la sig hos mig.

Jag låg på sidan med böjda ben, så den ena la sig i knävecket, och den andra framför smalbenen.

Fastkilad mellan dem, prrrrr!   


När jag vaknade gjorde jag det precis som sist.

Tvärs över hela sängen och det doftade kaffe.


Det låter kanske inte som något positivt när jag säger att det känns som att vakna hos mormor   men det är det, och jag ska förklara.


Hos mormor vaknar man av att det luktar kaffe och nyheterna är på på radion i köket, vilket man hör lite svagt.

Här vaknar man av att det luktar kaffe och rapport eller någon dokumentär från SVT är på, på TVn, vilket man hör lite svagt.


Det är något med det där jag gillar.

Att han är så vuxen.

Att jag inte behöver vara mamma och ta hand om.

Visst, det kan vara mysigt att ta hand om någon ibland, men det måste också få vara på motsatt håll ibland.

Jag som alltid varit "lilla pärlan" är mer van vid att det är tvärt om, och det är också det jag känner mig mest bekväm i... Eller van vid förresten, jag har inte fått vara lilla pärlan på rikitgt sen mamma dog, och jag tror att jag saknar det. Det är kanske därför jag gillar det och känner mig trygg.

Trygg är ett genomgående tema märker jag på dessa inlägg... Det har jag inte tänkt så mycket på innan, men det är tydligen viktigt för mig nuförtiden. Fast det är kanske inte så konstigt iofs...


Aja, bäst att avsluta analysen där. Jag skulle ju inte analysera det här hade jag sagt!!  
Fast någon analys är det ju egentligen inte, mest ett konstaterande... Right?

Hehe... Aja, så är det med det!


Jag ska iaf avsluta med att göra en pudel...

Jag har i tidigare inlägg (kommer inte ihåg vilket, men någonstans finns det) uttalat att det där med... rumlande i sänghalmen måste vara tjoff på, snabbt och "hålligång"... Annars går det inte.


Det är inte sant!
Jag hade bara aldrig provat den mysiga varianten, så jag visste inte bättre.

Det är lite läskigare eftersom det liksom inte går att skoja bort när det är sådär lugnt och mysigt, kanske därför jag inte velat prova innan. Jag har varit för obekväm med mig själv och kanske många gånger även med motparten...


Nu vet jag bättre.

Den lugna och mysiga varianten är faktiskt nästan bättre, bara man hittar en person som får en att glömma sina skavanker för en stund.


Envis som synden är jag, men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om jag blir överbevisad, vilket jag helt enkelt får erkänna mig i detta ämne.

Fast det var ju en trevlig upptäckt efter över 30 år, haha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards