Alla inlägg den 28 maj 2015

Av Caroline Olsson - 28 maj 2015 20:45

Igår kväll kom jag på att jag skulle köra bort till Lasse, det hade jag HELT glömt bort när jag först kom hem.


Efter en halvtimmes välbehövlig vila på soffan slog det mig!

Jag kunde inte riktigt motivera att ta bilen för 2km, och gå ville jag inte, så då återstod cykeln...

Den har stått och dammat i 3-4 år, så jag visste inte riktigt var den fanns, men jag hade en tanke...

Jodå, i tobaksladan, längst in i ett hörn stod den!
Dammig med snett styre och platta däck   


Lösningsorienterad som jag är asade jag ner den till garaget där ju kompressorn är monterad och klar för användning.

Hittade ett munstycke som liknande det pappa brukat använda när jag var liten och kopplade in slangen.

SUCCESS!!!    


Däcken blev pumpade och styret snurrade jag rätt.

Dammet fick blåsa av på vägen, tänkte jag, eftersom det stormade hyfsat!


Jeeeez, vad jobbigt det var!!
Det måste vara nåt fel på min cykel!! Eller....?


Nåt är det, för jag cyklade hem till Horna för några år sen, 7km. Inte så farligt långt...

När jag kom fram var jag HELT SLUT! Men på hemvägen lånade jag en cykel av pappa istället, och då gick det mycket bättre. Knappt trött anlände jag hemma... Det kan väl inte bara ha berott på snapsarna som intogs till sillen?   


Aja, jag kom både dit och hem igen efter en kopp kaffe & lite choklad   


Det behövdes för att stärka mig efter den knäppa förmiddagen. Fixandet av cykeln alltså, inte chokladet. Eller jo, det också kanske   


Ikväll hade jag tänkt slänga mig på soffan och inte göra ett skit.

När Martina undrade om jag ville rida en runda svarade jag att jag såg fram emot en kväll på soffan eftersom jag inte varit hemma förrän närmare 22 resten av veckan...

Det visade sig senare att jag inte hade behövt erkänna min lathet eftersom det ändå börjare ösregna lagom tills vi skulle gett oss ut, men den risken vågade jag inte ta!   

Men icke!

Jag blev sugen på choklad, men orkade inte köra och handla, så jag slängde ihop en kladdkaka   

När jag skickade en snapchat blev Vickan sugen, så hon kom bort och vi krängde upp mer än hälften till några avsnitt av Morran & Tobias 


Usch, nä.
Nu ska jag inte göra mer idag...

Jisses, vad jag längtar till helgens sovmornar.

Imorgon sätter jag telefonen på stör ej-läge innan jag somnar och på lördag tänker jag ICKE vakna en minut före 12,00!!!   


Ujuj, vad jag längtar!


#kvinnorkan

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards