Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Caroline Olsson - 1 juni 2015 23:15

Idag ville Martina in till stan och shoppa, så jag flexade ut någon timme tidigare och mötte upp henne.

Egentligen skulle hon ha en klänning och jag skulle ha nya löparskor och vanliga skor...

Vi kom hem med ganksa mycket mer än så   


Jag kom plötsligt på att den ny, snygg BH kunde vara på sin plats, nu när det börjat bli lönt att fundera över sånt igen   
Martina är hjälpsam som få och vill enbart mitt bästa, så hon snokade reda på ett par snygga trosor som passade till   

Sen hittade vi "av en händelse" 2 klänningar, varav den ena hon ju faktiskt hade tänkt köpa, och en BH även till henne   

På ca 30 minuter hade vi alltså hittat 2 BH, 1 par trosor och 2 klänningar. Kanske något mer... (?)

Jisses, så effektivt!


Sen tog det längre tid...

Jag skulle ha skor, så jag frågade om hon månne också behövde ett par?? Vi kunde ju köra ut till Skopunkten, så får någon av oss 2 par och den andra 1. "Jag behöver alltid skor om du vill dit" blev svaret!
Rätt inställning!   


Tråkigt nog hittade jag inga, så det var förgäves... Damn!


Till sist blev det Stadium outlet på Långebro för att leta efter löparskor.

Efter träget letande och en massa provande hittade jag dock ett par. Nersatta från 1500kr till 500     


Martina hittade ett par träningstights, och jag hittade dessutom en jacka!
Jag skulle INTE ha någon jacka när vi åkte dit... Men den kom med hem...

Ja, vadå? Egentligen skulle jag inte haft några trosor heller, men de köpte jag ändå.

Nåt måste man väl få unna sig?? Dessutom är det inte ofta jag shoppar loss, så det var jag värd! Minsann!
Så, då var det slöseriet rättfärdigat! Visst??   


På tal om det där med BHar förresten... Jag känner mig näst intill diskriminerad när jag kommer in i de flesta affärer!
Så fort man har byst - modell "något större" så måste man gå till de dyrare affärerna för att hitta något...

H&M har max D-kupa och Gina Tricot har max C-kupa!

På Lindex är de flesta BHar i större kupor bygellösa och med vadderade axelband. Funktionellt, jo säkert! Men snyggt? Nä, knappast!   

Dock hittade jag en likadan som jag har svart, fast vit. Jag gillar den, tycker att den formar bysten bra så att tillochmed jag kan vara lite nöjd med hyllan som annars oftast är till besvär!

Dessvärre var det fel storlek på galgen... Galgen sa 80F, men lappen sa 80E...

E funkar ju om det kniper, men är i minsta laget, så jag fick fråga i kassan.

Damen var mycket hjälpsam och knatade iväg på lagret och letade en kvart!
Sen kom hon tillbaka med en segerviss min.
Minsann! Perfekt!   



På tal om bl.a stor byst måste jag också kommentera dethär med Dan Bilzerian.

De senaste dagarna har jag hört en massa surr om "ett äckel" som finns på insta under namnet "danbilzerian".
Han ska förnedra kvinnor och vräka sig i snusk, vapen och lika mycket snuskiga pengar...

Man kan ju inte döma utan att ha sett vad det handlar om, så givetvis snurrade jag in på insta och letade upp människan.


Jag måste säga att jag inte riktigt förstår skillnaden på honom och de flesta andra killar?
Kom igen, grabbar! Vem som helst av er skulle säkert passa på att vräka er med snygga damer i lyxiga rum om ni bara fick chansen. Är det inte lite avundsjuka som spelar in här?
Bland hans bilder finns inget som särskilt chockar, och jag förstår inte all uppståndelse.


Om han gillar de här sakerna och mår bra av dem, så är väl det upp till honom? Var och en gör väl vad den mår bra av? Jag förstår att han gärna vill visa vad han har tillgång till, jag visar gärna upp mina fina djur och vänner som jag är stolt över. Man vill ju dela med sig liksom!
Om bilderna stör er kan ni väl bara låta bli att titta? Ni måste ju inte titta om ni inte vill?


Nu skulle man kunna tro att detta egentligen är en osäker människa som gör allt detta för att stärka sig själv.

Kanske blev han mobbad som liten och nu försöker hävda sig?


Eller är han en helt fungerande människa, som helt enkelt är jävligt nöjd med var han befinner sig i livet.

Vi borde lära oss lite av det där.

Livet ska levas, inte genomlidas. Man får fan passa på att njuta när man kan!

U go girl!! Eller man... kanske det ska vara.


Bland hans inlägg skymtar även en ironi, grov humor måhända, men man får ju se det med lite glimten i ögat.

En bild han lagt upp är på en tjej som sitter avklädd på honom. Med armarna döljer hon det värsta av sina bomber och han han handen på hennes mage. På armen sitter en klocka, och kommentaren går ut på att han vill visa sin nya klocka.

En annan bild är på en kompis till honom som sitter i en soffa en bit bort. Enligt kommentaren vill han visa att han umgås med sin vän. Dock "råkar" ett par stora boobs komma i vägen för kameran, haha!
Helt seriöst! Är det inte lite roligt?

Jag skrattade åt båda dessa iaf!   


Jag tycker på det hela taget, efter att ha zappat runt bland hans bilder en del att han kanske kan tyckas en smula excentrisk, men överlag verkar han vara en välmående människa.

Han engagerar sig politiskt för att få ut en marinsoldat från mexikanst fängelse, han är emot rasism och nazism, och tycks ha hyfsat sunda värderingar även i övrigt.


Att han gillar stora bröst och snygga tjejer kan väl inte han hjälpa mer än jag kan hjälpa att jag gillar hundar och choklad?!


För er som tror er utkämpa en strid för dessa "kränkta kvinnor". Lägg ner för fan.

De har själv valt att klä av sig för honom och kameran, och de ser inte ett dugg olyckliga ut.

Visst kan man tro att de mår dåligt, men i själva verket har du ingen aning.

De kanske behöver bekräftelsen, och om de känner att det är rätt sätt att få den, så låt dem.

Live and let live.
Skit du i det.


Du vet inte vad någon blir lycklig eller olycklig av.

Var och en måste få göra sina egna val här i livet, och komma fram till om de var rätt eller fel.

Ingen av dem kommer ångra sig för att du står där flat-chested och miserable med en fackla och högaffel i högsta hugg att dräpa odjuret med.


Själv tar jag mina bomber och går och lägger mig snart.


Jag har nämnligen gjort valet att inte söka bekräftelse hos andra, utan börja med mig själv.

Kanske blir det en privat bild till en få förunnad, och i så fall är det för att jag vill bjuda på den - men vad resten av världen anbelangar, så får ni titta vidare på Dans bilder om ni vill se bomber!

Godnatt!


#danbilzerian #bilzerian #byst #bröst #snusk

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards