Alla inlägg den 17 juni 2015

Av Caroline Olsson - 17 juni 2015 22:30

I'm back!
Det var en hård knäck jag fick i förra veckan, och det tog nästan en vecka att repa mig, men nu är jag tillbaka igen.  

Ikväll märkte jag att jag sjöng i bilen på väg till stallet, det är alltid ett gott tecken   


När jag sen kom hem igen fick jag energi att fixa inför midsommar.

Jag har blivit bjuden till Gåsaloppet i Skanör, kommer bli hur kul som helst!

Mina kollegor ska dit med lite andra släktingar, och en dag vid fikabordet kläcktes idén om mig som tamburmajor/fjöjtist till laget. Mest på skoj från början, men jag hade inga planer för midsommar, så när det löste sig med hundvakt och övernattning gick allt i lås!

Ingen tamburmajor utan stav, så jag har snickrat ihop en egen (med god hjälp från pappa).


Här är den "in da making" i pappas snickarbod!

 
Den som sitter i skruvstycket, alltså, resten av grejerna tar jag inte ansvar för   


Vi ska alltså vara begravningsentreprenörer, och för att få till rätta stämningen även på tillbehören fick skidorna, som Jimmy gjort, lyktor längst fram.

 

Eftersom skidorna har lyktor måste såklart även staven ha det!
Jag tog alltså en gardinstång, skar av den i rätt längd och skruvade fast en lykta   


Alles klar!

 


Det här blir skitbra!
Jag är drillad av Arméns musikkår i tamburmajoreri en gång i tiden, så jag tänker öva starten tills vi sätter den disciplinerat och bra. Vi satsar allt på stilpoäng!   


Efteråt blir det sill & päror i Kenneth och Ingers stuga och (beroende på vattentemperatur) eventuellt ett dopp.

Såklart har jag förberett en liten en liten present också, något måste man ju ha med sig, och igår fick jag värsta idén när Håkan & Kenneth satt och skojade vid sommarlunchen! Det blir bra, det här.

Jag ska ta med clarinetten och piccolan, Kenneth tar med irländska flöjter och Stefan tar nog med sin clarinett.
Strejkar instrumenten är vi sångfåglar alla 3, och kanske fler i sällskapet.


Nu ska jag iaf sova ett par timmar, nöjd med att staven ordnades!
Godnatt   



Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards