Direktlänk till inlägg 21 juni 2015

Midsommar och Gåsalopp!

Av Caroline Olsson - 21 juni 2015 20:45

Midsommarhelgen var en av de bästa!
Vickan tog hand om Nick, så jag kunde med gott samvete åka iväg och roa mig.


Innan jag kunde släppa ut honom på morgonen fick jag tålmodigt vänta ut Bambi, som bestämt sig för att knapra på min Jasminbuske   
 


På väg till Höllviken stannade jag såklart för lite proviant.

En stadig frukost är en del av framgångsreceptet för alla idrottsmän.

Det blev ett kina-choklad och en Red Bull   


Väl framme hade vi visst bråttom! Kenneth kom och mötte mig för en promenad till övningsplatsen ett kvarter bort.

Jag förstod att det där med övningen nog inte varit prio, utan snarare en viss "Sportdryck" under förmiddagen, för rätt som det var hamnade vi på fel gata! Men huset som låg mellan denna och den rätta gatan verkade tomt nog, så vi genade lite smidigt   


När vi kom fram var resten av laget på plats med skidorna i högsta hugg.
Vi provade en liten start, gick väl sådär, och provsjöng lite innan taxin kom.


Väl på plats i Skanör hittade vi drickapatrullen. Mycket lyxigt anordnat med ett partytält där det dukades upp skumpa och öl samt tunnbrödsrullar. (Ska se om jag får tag i bilder senare.)

Var sin öl fick vi, och sen bar det av mot uppropet.
Jag och Kenneth fick med oss var sitt glas skumpa (mousserande vin kanske det var, men i vilket fall smakade det gott och bubblade!)

Stefan tog tag i själva nummerlappshämtningen och sen blev det ett glas skumpa till, fast vi blev av med de fina glasen vi snodde och fick lila plast istället... Det var nog ganska klokt, hehe!

Gåsaloppet förflöt väl, får man väl ändå säga...

3ggr ramlade laget och Stefans byxor har sett sina sista dagar... Oooops!
Jag tappade min tamburmajorstav ungefär halvvägs, så lyktan rök av   

Skidorna tappade sina lyktor ett antal gånger... Men vi hade god stämning åtminstone!   

Hittade en kort snutt på vårt lag på Youtube, lyckligtvis medan staven var intakt, men skidorna har visst redan tappat sin ena lykta.

https://www.youtube.com/watch?v=dKQelBuouBU


Stefan går längst fram, bakom honom hans fru (eller sambo?) Annika.

Sen kommer Jimmy, bakom honom Kenneth och längst bak Anton.


På filmen sjunger vi någon haltande variant av "Tänd ett ljus", men mestadelen rullade Ronja Rövardotter.

Stefan har en jäkla pipa, och emellanåt stämde jag in (eller kanske nästan hela tiden).

Efteråt fick vi höra från flera håll att Loa Falkman hade stått i publiken och stämt in i sången när vi kom förbi.

Synd att vi inte märkte det då, för då kunde han sällskapat mig längst fram   


Efteråt var det prisutdelning, och himlen hade öppnat sig.

Som tur var hade vi hunnit till drickatältet och fått var sitt paraply.

Efter prisutdelningen var vi törstiga som få, men då hade dryckespatrullen gett sig av   

Vi hade också blivit av med de flesta, så på väg mot ICA där taxin skulle hämta oss var det jag, Kenneth och Stefan...

Lite senare fick vi syn på Jimmy som kom gåendes med en skumpa i handen. Räddningen var kommen!


I taxin på väg till Gåsaloppet var vi 6 pers, på väg hem var vi 4! Men lite svinn får man väl räkna med?!
När vi kom tillbaka upptäckte vi att alla var återfunna.

Det blev ett pit-stop i "Olles bar" med en liten Baileys, chokladpraliner och jordgubbstårta! Smaskens!


Tillbaka i Inger och Kenneths stuga var Inger i full fart med förberedelserna inför kvällens mat.

Vi tog var sitt glas rosé, och tanken var att vi skulle ta en liten middagslur, men jag glömde den och plötsligt kom de andra!

Till min stora glädje hittade jag Coca cola till maten!    Öl och snaps är inte så himla bra ihop tycker jag, så det blev cola och snaps istället. Snaps av okänd smak, Olle special    men god var den!


Vid maten hamnade jag mellan Kenneth och Jimmy, och efter en stund visade det sig att Jimmy är målvaktstränare för Pantern, där Emil ska börja spela till hösten.

Såklart tog jag en selfie med honom och skickade till Emil.

 
Normala miner?? Aldrig på en selfie   


Kvällen bjöd också på en promenad med vovven Pax, som gärna ville ner och bada, men tyvärr inte fick eftersom klockan inte hade passerat 20.


Efter en lång dag med idrottsliga inslag blev det tidigt sänggående. Vid 22,45 tror jag att jag la telefonen och somnade gott efter att ha upptäckt en del inlägg på min FB som jag inte hade skrivit själv, hehe!
Tror att min selfiekompis var i farten, men så går det om man inte tar den med sig när man lämnar bordet, hehe!

Dagen efter serverades en riktig lyxfrukost med äggröra, stekt bacon och kryddkorv.

Fantastiskt gott, och så mysigt att känna sig bortskämd.


De hade passat på att öppna paketet jag hade med mig under morgonen.

På sommarlunchen med jobbet skojade Håkan och Kenneth om att de skulle ha ett par betonglejon på grinden till sitt "chateau", så jag susade in på Ekohallen och hittade 2 plastlejon och skrev ihop ett rim.

Mest på ploj, men något litet ska man ju ha med sig när man går bort   


 

Efter frukosten gick vi en runda utan Pax, så att vi kunde gå ner på stranden.

Höllviken påminner en del om Åhus som jag är van vid.
Kvarteren med sommarstugorstugor blandat med året runtboenden och en härlig sandstrand.

Riktigt varmt var det också.


Efter ett ordentligt kramkalas var det dags att köra hem, och såklart avslutade jag min utflykt på samma sätt som den påbörjats, ett stopp på en mack för inköp av färdkost - choklad och Red Bull!


När jag kom hem blev djuren glada och la genast beslag på mig.

Den där middagsluren kom då istället.
 


 

Vädret inbjöd till soffhäng och mys, regn och blåst kantade dagen och kvällen, så jag stannade på soffan, nöjd med en perfekt midsommar som bjöd på flertalet nya och trevliga bekanta, god mat och dessutom lite "idrott".

Det blev, precis som jag anat, en midsommar att komma ihåg   


#Midsommar2015 #Gåsalopp #Skanör #LoaFalkman #Loa #Falkman #Tamburmajor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards