Alla inlägg den 29 juni 2015

Av Caroline Olsson - 29 juni 2015 23:00

Idag har den svenska sommaren visat sig från sin allra bästa sida!
Not...

I samma sekund jag gick ut genom dörren och lämnade jobbet öppnade himlen sig.

På de drygt 500m jag har till bilen hann jag bli alldeles genomblöt!
 

Jisses...

Man får ju se det positivt, värmen kommer snabbt igång i bilen, och ganska mysigt är det med 28 grader sprutandes i ansiktet!
Torr hann jag bli tills jag kom hem, dessutom!   


Efter att Nick varit ute i regnet var det dags att åka till Martina på kalas!

Hon hade gjort en kladdkaka med dumlemix i och cookies med jordnötter.

Till detta serverades jordgubbar & grädde! Smaskens  


När vi ätit upp hade det klarnat ute, så vi gick ut för att mata hästarna.

Frida hade blivit lagom toppad av Colan vi druckit och kände för att busa.


Det slutade med att vi gömde oss för Martina...

Mindre lyckat skulle det visa sig.


Vi häckade bakom en buske utanför stallet, men när hon började fnissa gjorde jag också det!
Först sådär lite väsande som inte hörs så mycket, sen snarkte jag till och då blev det ännu värre!!

Sonny kom och nosade på oss, och vi lyckades precis vifta bort honom och trodde att vi hade klarat oss.


Frida smög fram till stallet och satte sig bakom dörren.

Hon viftade att jag skulle komma, men jag viskade och pekade att Martina var i foderkammaren, alltså det fönster som Frida satt under. Hon skulle med all säkerhet se mig om jag smög dit.

Så Frida flyttade sig till ena väggen istället, och Sonny upptäckte henne genast!

 


Efter en stund ropade Martina "Ni är rätt dåliga på att gömma er, det vet ni, va??"

Hahaha...... Ja, vi var nog inte särskilt lysande på den saken...   

Så det vara bara att krypa fram.


När vi kom tillbaka in var Sonny trött efter letandet, så han gosade in sig i sin filt och somnade.

 


Det ska jag också göra snart.

Man blir trött av att vara ute och härja!   


#Kalas #SvenskSommar #Sonny #Smyga #GömmaSig #Regnrusk #Kladdkaka

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards