Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Tandläkare och shopping!

Av Caroline Olsson - 30 juni 2015 22:30

För ett par veckor sen när jag och Frida var på promenad började vi prata tänder.


Hon hade en vit fläck på ena framtanden och ett par gluggar framtill. Långt ifrån det värsta jag sett, men jag vet hur det känns när man egentligen är en glad tjej, men inte riktigt vill le för att något stör en.

Själv hade jag en brun fläck, samma sak där. Säkert tänkte ingen annan på den, men jag som visste om den såg BARA den när jag gapade.


Det visade sig att Frida var rädd för tandläkaren. Antagligen för att hon opererat bort strängen vid överläppen när hon var liten... Det blev klart en del blod, och det kan vara traumatiskt för ett barn...


Jag är så nöjd med Kenneth, så jag rekommenderar alla att gå till Djupadalskliniken   
Såklart även Frida.

Jag lovade att han är lugn och snäll, och sa att han ser direkt på en om det gör ont. Då stannar han direkt och frågar om det går bra. Mycket av tandläkarskräcken beror nog på rädsla för smärta.

Borren låter inte så trevligt, så man ligger kanske och förväntar sig att det ska göra ont...


Jo, hon ville gå dit och se vad man kunde göra åt smilet.

Så jag ringde Inger och bokade en tid åt henne.


I eftermiddags hämtade Frida alltså upp mig i stan, och sen körde vi mot Hässleholm.

Jag körde, dels för att vi skulle hitta rätt, dels för att vi inte ville hamna i diket för att hon satt och tänkte på annat...

Det gick jättebra!   

Den vita fläcken tog han bort direkt, fast att det egentligen bara skulle vara en undersökning.

Det är en av de saker jag uppskattar, att småsaker fixas på en gång istället för att man ska boka ny tid och köra fram och tillbaka hela tiden.

Jag fick en skön stol att sitta i så jag kunde hålla Frida sällskap.


Vi fick ju tvunget föreviga det så att vi hade bevis på att hon varit hos en tandläkare, hehe!
Här ligger hon i stolen.

Kenneth är tandläkare och Jeanette sköterska.

 


För att i fortsättningen förknippa tandläkare med något positivt istället för blod körde vi efteråt in till Hässleholm City och shoppade   


H&M och Vero Moda hann vi med, och vi hittade faktiskt en hel del   


På hemvägen fick vi syn på Rusta, så vi tog en snabb sväng inom där också.

Dock hittade vi ingenting, så det blev bara godis   



När vi kom tillbaka skulle jag och Martina iväg och handla.

Nick har inte lyckats öppna min lilla frys än, så jag vågade handla på mig en del att stoppa in där.

Den blev full   

Nu hoppas jag att han inte ska komma på hur han öppnar den bara..............


Usch, det blev sent idag också.

Vi kom hem för en halvtimme sen och jag har precis packat in allt i skåpen.


Nu ska jag slänga mig i soffan en stund och sen gå och sova.


Avslutar med ett par bilder från när jag skulle till tandläkaren sist.

Jag är lite som jag är, så jag borstar tänderna innan jag kör dit, sen tuggar jag tuggummi i bilen också borstar jag tänderna igen när jag kommer fram.

Ja, det kanske är en smula överdrivet, men ärligt talat... Hade jag varit tandläkare hade jag velat att munnen och andedräkten på mina patienter skulle vara så bra som möjligt!


Såklart tog jag en snap när jag borstade tänderna på jobbet   

 


Också en när jag hade borstat klart på kliniken.

Gillar texten på deras spegel "A smile is the prettiest thing you can wear"

Den säger så mycket på något sätt   

 


#Smile #Tandläkare #Djupadalskliniken #H&M #VeroModa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards