Direktlänk till inlägg 3 juli 2015

Shopping, shopping, shopping!!

Av Caroline Olsson - 3 juli 2015 16:45

Jisses, vad jag har shoppat på sistone!   


I tisdags med Frida hittade jag 2 par byxor och ett par shorts.


Igår var jag och Kristina ute på lunchen.

Förutom cidern och vinet som jag skulle ha slutade det med 11par strumpbyxor och 5 par knästrumpor!!
Och lite hårsnoddar, hehe!
Alltså, först hittade jag INGA strumpbyxor, sen hittade jag inga, sen hittade jag inga, SEN hittade jag ett par svindyra. Men det fick ju gå eftersom jag inte hittade några andra.

Kristina hittade inte sina 3/4-byxor som hon var ute efter...

Så när vi hade ätit skulle vi bara gå inom Kapp Ahl en snabb runda eftersom det ändå var på vägen.

DÅ hittade Kristina ett par byxor och en kjol, och jag hittade 5-pack strumpbyxor för 50 spänn!!!

Dessutom "Tag 3, betala för 2", så ja, jo. Jag passade på, minsann!  


Nu när "Sommar i city" eller vad nu "Kristianstadsdagarna" ska heta nuförtiden har börjat så är hela Lilla Torg Italienskt! De har delikatesser och vanlig mat.

Jag fick med mig de flesta på lunchen, men i sista sekund svek alla utom Kenneth och gick in på La Cucina's uteservering istället...


Dock är ju de här tälten bara här nu, La Cucina ligger ju kvar nästa vecka, så jag och Kenneth passade på att smaka kyckling med vitt vin, grädde och rosmarin.

Ganska gott, tyckte tillochmed kräsna jag   


Kenneth skulle ha en kavaj, och sist vi var på shoppingrunda hittade vi en massa vi skulle kunna tänka oss, men som vi också trodde att vi skulle hitta till förmånligare pris någon annanstans, så vi avvaktade.

Därmed sparade vi över 4500kr den gången.


Idag slösade vi upp dem, allihop!

Jag hittad ett par skor och Kenneth en kavaj.

Dessutom var det kampanj på skokräm, så jag slog till på en naturell och en svart!
Kenneth fick minsann upplägg av ärmar inkluderat i priset på sin kavaj, så trots att vi handlade för lite drygt 4200kr kan man säga att vi sparade en del även idag... Visst??   


Skorna fick jag börja gå in så smått, tänkte jag, och bytte genast om och skickade en bild till tjejerna som godkände dem   

 


Dessutom fick jag en överraskning idag.

Kenneth spelar Irländsk musik i ett band som heter "Dublin Bombers". Jag har hört ett par låtar och de är verkligen superduktiga   

Idag hade han med en skiva till mig. Jag blev SÅ glad   
På vägen hem var det inte tal om någon radio idag. Det blev irländsk musik hela vägen   


Skickade bilden på omslaget till tjejerna också, och frågade om de kände igen vår tandläkare, men det gjorde de icke! Bilden har förvisso ett par år på nacken, men nog ser man att det är Kenneth som sitter längst ut till höger i röd skjorta   

 


Jag gillar folkmusik överlag, och irländsk musik är jag väldigt förtjust i.

Många av låtarna på skivan är riktiga pärlor.

Hur många känner du igen?

 


Lite kuriosa om bandet finns på insidan av omslaget.

 

Mer kuriosa för den som är intresserad finns i Tandläkartidningen här:

http://www.tandlakartidningen.se/arkivet/reportaget/gemenskap-och-spelgladje/


Nehe, minsann!
Nu ska jag åka hem till Martina.

Ikväll är det Killebom, så vi ska ha förförfest med lite drinkar hemma hos henne och Anders, sen vidare till Oskar för förfesten också vidare ut i Sölvesborg och göra natten.

Kanske ska jag ta med ett par extra strumpbyxor om det skulle gå hål på de jag har på mig??
Jag har ju liksom ganska gott om den varan för tillfället!

Skål!   


#Shopping #Skål #DublinBombers #IrländskFolkmusik #Strumpbyxor #Skor #Kavaj #Italienskt #LaCucina #Kristianstad #LillaTorg #Sölvesborg #Killebomfestivalen #Killebom

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Skapa flashcards