Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Kvälls"promenad"; living on the edge!

Av Caroline Olsson - 5 juli 2015 23:45

Hjälp, vad varmt det har varit idag!!

Jag ville till stranden, men Martina och Anders skulle till Eko, och då insåg jag att det behövde jag också...

Fast att jag hade kjol och en tunn tröja blev det genomsvettigt!
Först till ByggMax för att inhandla plankor till en ram som Anders skulle fästa partytältet i.

Där hade en gubbe halvt om halvt huggt av sig foten med något, så det var en stor pöl med blod på golvet.

Senare såg vi honom sitta i bilen med foten uppe och fullt med torkat blod som runnit trots omslaget... Han såg ganska blek ut, stackarn... Men man får fan ha vett att passa sig om man är i en sådan affär!   



Vidare till Eko, där jag köpte en ny krubba till Shiny. En med bottenplugg så den kan diskas... Hon slabbar så jäkligt, så det är ett måste, har jag upptäckt   


Eftersom det varnades för åska strödde vi upp boxarna så vi kunde ta in hästarna under natten.

SHIIIIIIIIIT vad varmt det var!!   


Vi hade egentligen bestämt att vi skulle gå på Kjugekull på kvällen, men det var så jäkla varmt även senare, så när jag körde hem med hundmat, kattmat och resten av de svintunga grejerna passade Anders och Martina på att tända grillen.

Jag bytte om till klänning och korta shorts med bikini under eftersom vi tänkte åka och bada med Sonny sen.

Dock frös vi när vi hade ätit klart, så vi bestämde oss för att hoppa över det.


Rätt som det var messade Frida och undrade om vi ville gå en runda i Tosteberga istället.

Jag hade min halterneck-bikini, och med F-kupa blir det ganksa tungt för nacken om det är tal om lite längre stunder. Särskilt om man inte ligger ner, utan står upp så all tyngden hamnar just där   

Bara ben och flip-flops är ju inte heller någon höjdare när man ska gå i högt gräs.........


Skor och strumpor har jag och Martina samma storlek i, så det löste sig snabbt. Byxor är däremot värre...

Martina är väl typ hälften så stor som jag och Frida, och Frida hade inga extra med sig heller.


Efter en stund kom Martina med segerviss min.

Hon hade hittat ett par tights i strl 40/42. Vi fick chansa.... Och minsann!! Det gick   


Klockan var redan 21,45 när vi kom dit, så lite halvmörkt hade det hunnit bli.

Därför tänkte vi ta den korta rundan på 1,2km... Men mitt på stigen stod kossor, så vi fick ta den lite längre rundan på 2,5km!


Överallt fanns det kossor på de olika ängarna.

Utanför sitter en skylt som berättar att de finns där och att de "oftast är fredliga" men att inga garantier lämnas, hahaha!!

Ähh, vi gick en bit ifrån dem och de brydde sig inte särskilt om oss.

Till en början.


Vi fick syn på vattnet och var tvugna att känna på det.

Ruggigt mycket alger, men ganksa varmt ändå!
Såklart skulle jag testa att klättra ut på en sten, så det gjorde jag, hehe!
Den värsta fick dock förbli obestigen, men en av dem tog jag mig ut till   

 


Man ser ju att det blivit lite mörkt på bilden, och så långt hade vi väl kommit ungefär halvvägs...


Vi hittade stigen igen, eller stig och stig förresten. Det fanns gott om ko-stigar, så vi fick hålla ögonen på de röda stolparna istället.

Så länge vi höll oss på öppet fält var det inte så farligt mörkt, men plötsligt skulle vi igenom ett skogsparti.

Inte så långt, 30m kanske, men kolsvart såg det ut att vara.

Frida hojtade att hon INTE ville vara sist, samtidigt ville ingen gå först och alltså vara först att möta vad som kunde tänkas stå där inne.

Jag tog täten, och tänkte att jag ser hellre först om där är något, så jag kan vända!

Lite nellor fanns där, och när Martina tände lampan på telefonen fick något djur fart och började föra oväsen.

Ut på andra sidan kom vi iaf oskadda.   


Över en färist och vi andades ut lite efter att ha klarat oss utan kossor. Så långt.


När vi gått en bit såg vi en tjur som stirrade rakt på oss, andra sidan ett staket!
Martina som gick först vände och sprang tillbaka.

Jag vände också, utan att riktigt veta varför.

Frida kom sättandes bakom mig och nästan föste mig framför sig!
Martina hoppade upp på en stor sten, säkert 1,50m hög och när jag kom fram kändes det omöjlig att komma upp på, så jag vände mig om och sa "Nu får ni fan ge er" hahahahaha!!
Frida hade panik och knuffade upp mig, så jag skrapade knäet.

Sen stod vi plötsligt alla 3 uppe på stenen och gapskrattade   


 

Det hade hunnit bli hyfsat mörkt såhär dags, närmare 22,30 så där kunde vi ju inte stanna.

Ingen vågade gå ner och kolla om staketet gick hela vägen eftersom vi hörde flocken galoppera rundor för att leta upp ett hål att ta sig igenom och äta upp oss!!
Ingen trodde heller på mig när jag sa att de är mer rädda för oss än vi är för dem, så vi blev ståendes på stenbumlingen!

Till sist blev det riktigt mörkt, så jag hoppade ner. Vad fan, någon får ju offra sig och jag gillar ju djur   

Tjuren stod kvar och glodde på mig. Kossorna galopperade omkring på sin sida. Tjejerna satt på huk på stenen och fnittrade.

När jag kommit fram en bit såg jag att man kunde gå andra sidan ett par buskar, då skulle kossorna inte se oss.

Nackdelen var att det inte fanns någon stig där, och vi visste ju inte var nästa stora sten skulle komma...

Till sist fräste jag åt tjejerna, trött och mörkt och kossor som glodde på oss. Vad fan, jag ville hem!

"Håll käften istället så smyger vi tysta runt här"


Så fick det bli.

Vi skyndade oss en del, så flera snedsprång blev det.

Efter buskarna var det fri sikt till kossorna igen, men vi såg en färist till som vi satte fart emot.

Jäklar vad vi sprang!!
Just som vi kom upp på färisten hojtade jag "VÄNTA!!! Kommer vi inte in till kossorna här??? De var ju på det hållet!!"

Men nej, där stod bilen och vi var i säkerhet.  Puh.....

Örk, vad svettiga vi var.

Det var verkligen inte tal om någon lätt jogging, utan snarare hysteriskt snabbt. Vi kunde nog fått ett guld i terränglöpning, om det är en gren (?)


Efteråt åkte vi ner till hamnen i Tosteberga och kände på vattnet.

Hade klockan varit lite mindre hade jag inte tvekat att hoppa i. Bikini hade jag ju redan under de andra kläderna.


Nu blir det iaf en dusch innan sänggåendet, för jag är rent genomsvettig!


Ja, jisses!!
Såhär i efterhand, när allt gick bra kan man ju skratta åt det, vilket är precis vad jag har gjort. Hela vägen hem.

Hahaha... "Jag vill inte gå sist" och bara plöjer förbi alla!! (kommer inte ihåg om det var Frida eller Martina som gjorde det.

Sen tjuren och häckandet på stenen, också ilfärden mot färisten, hahahahahaha   


Det här får vi göra om. Kanske i lite mer ljus dock   




#Tosteberga #Tostebergaängar #Tjur #Kor #Kossor #Jagade #Nattapromenad #SpringFörLivet

 
 
Life of Johanna

Life of Johanna

8 juli 2015 17:13

Aldrig fel med en tur till eko. Men ja i söndags var det hett!

http://lifeofjohanna.se

Caroline Olsson

8 juli 2015 22:47

Ja, fy tusan!
Men alltid är det något man behöver därifrån ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards