Direktlänk till inlägg 18 juli 2015

Fest, baksmälla och återhämtning!

Av Caroline Olsson - 18 juli 2015 21:45

Aousch, jisses...
Idag har jag INTE mått så bra...


Igår vankades det Östersjöfestival med tjejerna, och jag var trött och ville egentligen mest hem och slänga mig i gungstolen med min bok   

Men... Jag hade sagt att jag skulle med, så det var inget att be för!
Efter en stund hos Frida kände jag att jag var redo att lägga mig på hennes soffa för en liten power-nap.

De andra hade en myyyyyycket bättre lösning - drick mer, så du kommer igång!   


Jo, jag provade det, men det hjälpte föga.

Tjejerna dansade på lite och jag satt och halvsov, hehe   

 

När jag fortfarande sneglade på soffan med längtansfull blick efter 2 drinkar och någon cider till, kom de på en ännu bättre lösning!
-Ta en re-charge!!

Hmmm, ska man blanda de med sprit, verkligen??

Ähh, det är väl mest vitaminer och koffein, och så många redbull-vodka jag svept ner i mina dagar, ska väl inte det vara något problem...? Hehe.... Ehh.... Ähh, vi prövar   


Det funkade lite halvhyfsat faktiskt!

Lite piggare blev jag, och då kom Martina och tyckte att det skulle tas bilder och skickas till någon särskild, men det skippade jag, hehe! Det där med fyllemeddelande och fylleringningar har jag aldrig ägnat mig åt, så det fick vara.

Vi la ut den på fb istället   



Det var ABSOLUT inte jag som spillde på skjortan, vill jag bara påpeka!

Det där glaset med inbyggt sugrör spottade på mig! ABSOLUT var det så, och ABSOLUT inget annat!

That's my story, and I'm sticking to it!


De andra trodde inte riktigt på mig, men så var det iaf!

Kolla, sicken fläck jag fick, rätt på hyllan!!   

   

Vanish is da shit, för den delen.

Tvättade den innan idag, och den blev som ny! Inte ett spår av Bacardi breezer finns kvar!   


När det var dags för åkturen till Karlshamn mådde jag sådär, måste jag medge... Jag mådde ganska pyton, faktiskt.

Jag brukar klämma 5 cider, och sen räcker det, men i ett försök att bli lite piggare blev det 5 cider, plus någon till som jag fick av Martina, plus en piggelin-drink, plus en eller två passoa-drinkar   


Aja... I någon rondell stannade vi för kissepaus iaf.

Alla drällde ut ur bilen, 4 brudar, och Anders som körde satt snällt kvar och väntade   


Ja, jisses...

Vi var i stan en stund, och sen åkte vi hem igen... Vi var nog alla ganska bra i gasen, och lite sletna...


Imorse, eller nä... I eftermiddags när jag vaknade var jag sjukt sleten... Jag mådde illa och var vansinnigt sugen på Coca Cola!!!
Gissade att jag ICKE var i stånd att köra än, så jag letade fram solkrämen och drog fram solstolen för att läsa en stund.

Just som jag hade krånglat mig tillrätta kom VÄRSTA regnmolet....   

Så det var bara till att packa ihop igen och ta in hunden!

Då gav jag upp och körde iväg.

Eftersom jag hade sovit till middag var ju klockan ganska mycket, så jag tänkte att det nog gick bra.

Jag kunde åtminstone gå på rak linje och peta mig på nästippen med stängda ögon, hehe!


Sprunget ur ingenting fick jag ett ryck!
Jag samlade ihop pantflaskorna (OK, inte alla, men en del... 6 påsar!!!) och slängde in i bilen.

Tog mitt medborgerliga ansvar och pantade skiten. Drygt som fan, men hey! Jag fick 173kr ut av det, inte fy skam!

Dessutom gjorde jag en insats för miljön... Tänkte på den där radioreklamen "Visste du att 3 pantade burkar ger lika mycket energi som det tar att......."   ja, leta solresor i ett par timmar eller vad de nu säger.

Duktig kände jag mig, som utsatte mig för det, baksmälla och därtillhörande ulkningar till trots.

Fördelen med att det numera är mest vattenflaskor, och inte så mycket läsk är dock att pantningen inte blir i närheten så rälig som annars   


Så handlade jag lite, körde hem och bakade fröknäcke!

När de stod på tillagning i ugnen såg jag mig omkring... Fyfasen vad där såg ut!!

Ett riktigt bombnedslag hade jag i köket!!

SÅ jag satte igång radion och gick loss.


Så jäkla skönt nu efteråt.

Som jag har myst i gungstolen!!
Jag köpte en ny lampa idag, det var det jag egentligen skulle ha eftersom den gamla smällt!
Nu har jag precis läst ut min bok, ätit upp en plåt fröknäcke och sörplat i mig en Cola.

Luktar gott gör här också, av både bak och nystädat   

En riktig myskväll blev det, och det hade jag bannemig förtjänat!


#Östersjö #Festival #Östersjöfestivalen #Re-charge #Fröknäcke #PantaMera #Fest

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards