Alla inlägg den 23 september 2015

Av Caroline Olsson - 23 september 2015 23:15

Så var det dags för möte i Lund igen.

I våras var jag sådär lite lagom förvirrad och tog bussen ca 250m eller vad det kan vara till Allhelgonakyrkan från stationen, men så kan det gå när man är helt lokalsinneshandikappad.


I somras gick det lite bättre, då gick jag, men bara eftersom jag fort fick syn på två gubbar som jag är ganska säker på att ha sett i Rådhuset hemma i Kristianstad, så jag tänkte att det var ganska rimligt att de skulle åtminstone i samma riktning som jag!
Jodå! De skulle tillochmed på samma möte! *Puh*


Imorse såg jag den ena gå på tåget, fast i en vagn längre fram, så jag tänkte helt sonika ta sikte på honom idag också och följa efter, men ack vad jag bedrog mig!
När jag klev av tåget på stationen var jag helt desorienterad! Jag trodde att jag skulle gå åt ena hållet, men insåg snart att dit skulle jag INTE! Så försökte jag lyssna efter dragspelsmusiken, det där som gör att man tror att man hamnat i Frankrike istället för Lund, och jomenvisst! Efter en stund hittade jag upp om rätt trappa & ut i vimlet av bussar och folk.


Det är ganska mycket raksträcka, så jag tänkte att jag borde få syn på Lars & kunna skugga honom till mötet, men icke! Han fanns inte i närheten...

Jag hann tänka "Oj! Tänk om det inte var i Lund idag? Tänk om det var i Malmö?! Nä, varför skulle det vara det?? Visst stod det Kioskgatan? Kan ju kolla telefonen, vad jag skrev i kalendern! Nä, där kan jag ju ha skrivit Kioskgatan av ren rutin, så det hjälper ju inte!! Nu borde jag snart ha pinnat ikapp honom! Var sören är han?! Ahh, det här var ju jobbigt... Är det fel dag? Nä, han gick ju på tåget... Måste va fel ställe! Vad fasen gör jag om det skulle vara i Malmö?? Nä, men då hade han ju tagit ett tidigare tåg, annars kommer ju han försent... Ohh... Hjälp!"

Sen var jag framme.


När jag gick in satt han redan på plats!
Jodå, det var rätt ställe. Han hade bara hittat från stationen snabbare än jag... Undrar hur länge jag irrade omkring nere bland tågen egentligen?!   


Så blev det dags för lunch, och jag hade väntat mig att FÅ lunch där, eftersom vi fick det sist... Men nej minsann.

Panik igen!! Var tusan ska jag gå?? Mitt lokalsinne kommer irra bort mig, och plötsligt är jag väl i Malmö... typ!


Bakom mig hör jag några prata om mat, och jag nappar direkt!
"Kan jag hänga på er?! Jag hittar INTE i Lund!!!"

Paniken i blicken fick dem att tycka synd om mig, skulle jag tro, så de tog sig an mig   
Eller ja... De verkade inte heller så säkra på Lund, eftersom de var från Helsingborg, så de var kanske glada att få fler att irra omkring med. Det blir på något sätt lite mer tillåtet att vara förvirrad om någon mer är det   


Äh, vi hittade en Persisk historia, och jag som var sugen på något onyttigt hoppade nästan jämfota när jag såg "Gyrostallrik" på menyn!

Det vankades ju Bondekväll, och det betyder snask, så lika bra att gå all in idag!


När vi satt oss och väntade på maten kom jag på att de inte frågat vilken sås vi ville ha...

När maten kom 10minuter senare förstod jag att man inte fick välja...

Jag blev lite förvånad, men tänkte hålla ett öppet sinne... Fast jag var tvungen att skicka en snap till några...

 


Det var faktiskt ganska gott, även om man inte direkt väntar sig klyftpotatis till gyros... Precis som man faktiskt förväntar sig en peperoni och lite lök... Men jaja. Nu har jag provat den persiska varianten på gyros iaf!


När jag kom hem åkte jag en snabb runda till stallet och fixade till Shiny, sen hem och städa..... Var tanken...

Jag var så jäkla trött så jag orkade faktiskt inte!
Jag sov en timme på soffan istället   
Sen fick jag ett ryck!
Jag blev så sugen på fröknäcke! Två plåtar in i ugnen & sen full fart med att tända lite ljus och mysa till det tills tjejerna kom.

Så lite nyttigt blev det ju ändå bland allt snasket.. Det måste väl väga upp en hel del... right?


Som vanligt såg vi egentligen inte så mycket av Bonde söker fru, utan det blev mest snack & godiskräng...

Så jag får väl se det på TV4 play en annan dag.


Vickan var krasslig, så Martina körde hem henne direkt när det var slut, men det var roligt att hon kom en stund iaf   
Rebba stannade en timme till, och sen gick jag och Nick ut lagom tills hon skulle köra.
Fast såklart kunde vi inte sluta tragga då heller, så hon har precis kört hem!   Tur att jag tog den där tuppluren innan!! Näe, minsann. Nu ska jag gå och sova gott.
Imorgon är det tillbaka till Kristianstad, nu får det vara färdigrest för ett tag faktiskt.

Fast det är rätt skoj att komma ifrån det vanliga skrivbordet emellanåt    

  


#BondeSökerFru #Tjejkväll #Godiskräng #Kränga #Fröknäcke

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards