Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!
Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!


Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen, så när jag kom tillbaka från stallet vid 7-draget var det inte tal om någon tupplur på soffan, som ju annars är rutin...


Nehe!
Ut och måla!

Bilden nedan intygad vad jag sagt ganska länge...

Så tidigt är jag inte vaken och har inte koll på något...

Jag knallade upp på stegen med spannen i näven, tänkte "Ojoj, spannen är full, nu ska jag inte tippa den så jag målar väggen" och tittade 2 sekunder senare ner på spannen och upptäckte att det var just vad jag gjort.....

Oooops...


Senare blev detta ytterligare bekräftat eftersom jag kom på, lagom till jag var klar att jag inte hade någon lacknafta hemma.


Inget ont som inte har något gott med sig - jag körde hem till pappa och tvättade av mig och fick fika på köpet!   
Tvål funkade inte så bra till att tvätta bort färgen, nämnligen....

   


Redan första dagen stötte de på problem... Såklart...

Fast det visade sig inte vara något problem när vi pratat en stund och jag redogjorde för vad vi kommit överrens om.

Det tog några dagar längre än planerat, men nu är möget klart!
 


Därmed är takomläggningen HELT KLAR! Dessutom betald. Fakturan kom igår, så det betalades såklart direkt!   

Nu kan det snöa och storma bäst fan det vill!!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards