Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Caroline Olsson - 17 januari 2010 21:30

Ojoj...

Jag är så jäkla trött så det finns inte!
Veckans sömntimmar/natt har legat på 4 timmar i snitt...

Så idag var jag av förklarliga skäl aningen trött och tjurig.

Nu har vi dessutom kommit dithän att jag börjar ställa krav på mig själv.

Turer som vi gjort många gånger tycker jag att jag ska sätta perfekt nu!!!

Så när jag inte gör det blir jag så in i helvetes förbannad på mig själv!

Idag tog mina känslor sig uttryck i ett hysteriskt vrål som väl hördes över hela fackens hus...
Annars brukar jag kontrollera mig lite bättre "bland folk" men nu har vi tränat så mkt ihop att jag känner mig trygg i Andys sällskap, och då tänker man ju inte så mkt på det där med att hålla masken osv...


Jaja...

Imorrn ska jag försöka vara lite utvilad när vi tränar, hur nu det ska gå till.

Först jobbar jag, kommer hem vid 17,30.
Sen kör jag vid 18 till Vittskövle för att spela.

Sen kör jag 1 timme tidigare från det för att åka och träna.

Så vid 20,30 blir det dansträning imorrn kväll!!

Hmm, kanske bud på att gå och knyta sig snart?

Nja, jag får nog träna på de nya korsstegen lite innan dess...............


Lika bra att skrida till verket.

Fast jag får nog gå och hämta det fula porslinet, som brukar få ställa upp och bli krossat när nåt går åt helsike   Så jag är förberedd och inte tar något annat, menar jag, hehe!


Ahh, det ska nog gå bra...


Det konstiga är att nu när jag börjar tycka att jag är usel, börjar Andy tycka att det ser bra ut...   

Fast det är klart. Jag har ju inte fattat nånting innan, och nu när jag börjar lära mig lite mer kommer den vanliga visan igen. Jag vill aldrig göra något halvdant. Ska nåt göras ska det bli bra.

Jag brukar lära mig snabbt, och när det då inte går så bra som jag tycker att det borde, blir man ju lite arg på sig själv...


Ahh, lite sömn, så kommer humöret tillbaka på topp!


Av Caroline Olsson - 17 januari 2010 01:45

Kvällen har varit superb på alla sätt!

Dagen började med att slänga ut 8 hästar...

Sen körde jag hem och la mig på soffan en stund, i väntan på att Sofie skulle ringa och väcka mig eftersom vi skulle ta en vända med hundarna i Åhus...


Sicka konstiga drömmar man har ibland... Alla har dem, och för att ni inte ska känna er ensamma om det, tänkte jag dela med mig.

Jag vaknade 2ggr och hann alltså med 3 drömmar... Alla lika till synes meningslösa och skumma.

1 - Jag var på väg till ett möte i Tollarp (ja, så specifik var drömmen) och jag fick inte stopp på bilen p.g.a snön... Så jag sladdade in på en gård. Sen sladdade jag runt 3 varv fast att jag körde i 20km/h, och till sist slank jag ut på baksidan. Där drattade bilen ner för ett litet stup och hamnade på taket. Jag började fnissa sanslöst och vaknade såklart av det...
Trolig förklaring: Bilfärden till mormor förra helgen, sicket snyggt ställ jag fick upp i Brösarps backar och klara mig undan att kasa av vägen!

2 - En killkompis satt i soffan med benen upp på ryggstödet mot väggen(?) och jag satte mig i hans knä med datorn i mitt knä, givetvis med Facebook uppe. När jag satte mig i hans knä stönade han till....

Trolig förklaring: Behåller jag för mig själv   

3 -Jag somnade på soffan (vilket jag visserligen gjorde) och när jag vaknade fanns en massa misskötta katter i min lägenhet...

Trolig förklaring: Innan jag slumrade till tänkte jag på just detta, att jag inte hade låst. Sen omplacerar jag ju djur, så det är väl inte 100% otroligt att någon skulle passa på att slänga in en massa djur här...

 

Nu låter de inte så skumma, men det var minsann annat när jag var mitt uppe i det... Sen drömde jag nåt som jag glömt det mesta av... Men det var en danstävling inblandad iaf. Den kan vi ju alla lista ut förklaringen till!


Sen ringde Sofie, och rundan med hundarna blev lyckad även denna gång!

Jisses vad mycket snö det var på havet!! Säkert 20m ut! Jättefint!!


Kvällen blev väldigt lyckad!! Åkte hem till en killkompis och kollade på reprisen av "Det okända". Alltid en hit!

Han har minsann stooora kulinariska kunskaper! Blev bjuden på en förjäkla god gryta med blåmögelost!! Och dessutom hade han COCA COLA!! Stort plus i kanten!   
Sen kollade vi på "The cove"   En fruktansvärd film, men som man faktiskt bör se... Den avslöjar sanningen om delfinfiske i Japan. Jag kommer ALDRIG vilja gå på delfinuppvisningar mer efter att ha sett den!! Fy farao!!

Efter det fick vi liva upp stämningen och kollade därmed på "Idiocracy" Hahaha!

Vi enades om att vi nog skulle kunna samarbeta över blockgränserna inom skolfrågor innan det går så långt!!


När vi kollade på "Det okända" kröp det fram att det finns en del aktivitet i hans källare.... Och jag kunde ju INTE åka därifrån utan att ha spanat in det!!

Jösses, så spännande!!!

Byggnaden är riktigt gammal och har sin historia, så det är inte så konstigt...

Fantastiskt!! Jag SÅG! Annars brukar jag ju vara både blind och döv och bara känn-se... Men jag såg flera skuggor där nere!

Måste klart ner där igen, och stanna en längre tid... Så kanske jag ser klara saker också! *hoppas*

Klockan var dock efter 00,30 och alarmet ljuder 08.00 imorrn... så vi hann inte med så mkt mer än en snabb rundtur...

Men det måste helt klart göras om!!!!


Hur ska jag nu toppa detta?!

Det enda vettiga jag kan laga är ju min fördömda currygryta! Och den känns ju väldigt nybörjare när det följer något så avancerat....

Ahh... Får klura lite på det.


Såklart blev det en del politiska diskussioner också... Men så blir det ju när man tillhör (S) och träffar en från (FP)   

Ahh, det är alltid skoj att diskutera, och jag gillar lite mothugg!!


Nu ska jag minsann sova!
Klockan ringer om 6 timmar  *gäsp*

Nighty night!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards