Alla inlägg den 11 juli 2015

Av Caroline Olsson - 11 juli 2015 20:45

Åh, vilken bra helg jag har haft!


I fredags startade jag inte ens TVn!
Jag satte mig i gungstolen med en bra bok och Bailey i knäet. SÅ mysigt   

Det blir lite semesterkänsla, tycker jag, när man kan sätta sig i flera timmar och mysa med en bra bok.

 


Alldeles försent kom jag i säng, men den var ju så spännande!
Karin Wahlbergs Tröstaren är det förresten, om ni vill ha ett bra boktips!   


Idag gick jag upp tidigt för att åka till Falsterbo med tjejerna.

Martina och Frida hämtade mig hemma för att spara tid så Nick inte behövde vara ensam en minut längre än nödvändigt. Det skulle bli en tillräckligt lång dag ändå...

På vägen plockade vi upp Vickan och sen körde vi.


I över en timme satt vi i bilkö i Falsterbo! Jisses...........

Jackorna tog vi med oss från bilen, eftersom vi skulle vara där hela dagen  & räknade med att det skulle svalna av framåt kvällningen. Dessutom var det molnigt och inte alls väder för att gå utan   


Lite senare blev det dock varmt och skönt, så jackorna åkte av, något jag senare fick ångra...

Jag smorde inte in mig med solkräm eftersom det inte behövdes till en början. När jackan senare åkte av tänkte jag att det nog bara var tillfälligt.... Men det var det visst inte!

Jag brände mig rejält!   


I år hade vi läktarplatser. Skönt att ha en reserverad plats att kunna sitta på om man blev trött i fötterna, och dessutom var det ett par saker vi ville se.


Jag hittade precis det jag skulle ha, varken mer eller mindre.

En ny stalljacka och ett par nya stallskor. Precis likadana som mina gamla, fast hela   


Derbyt var roligt att se, och kamelracet hade vi sett fram emot!

Vi hade nog lite för höga förväntningar på det där kamelracet för den delen... Trodde ju att det skulle vara ett riktigt kamelrace, sånt som man ser på youtube, hehe!
Dock var det bara 2 kameler från Orust, och några hästryttare som skulle försöka få fart på dem...
Men det var ganska roligt ändå   


Det blev en lång dag, och jag har nyss kommit hem. Jag är egentligen sjukt trött och tänker mig att dimpa ner i gungstolen med boken igen, en sval dusch och ett glas vin; men så fick jag en idé alldeles nyss!!

Om man skulle................................


 #KarinWahlberg #Tröstaren #FHS #Falstebo #FalsterboHorseShow #Kamelrace #Derby

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards