Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Caroline Olsson - 13 augusti 2009 15:39

Jag e allt lite gnällig idag... Skyller det på den ENORMA spindeln som hittat hem till mej igår!!!
Fy farao! Låg i soffan, mkt mallig för att jag orkat göra min pilates och njutandes av att vara nyduschad =0)  Allt va toppen helt enkelt, när jag såg i ögonvrån en STOR skugga kräla från ena väggen rakt över golvet till bakom TVn!! Satte mig upp snabbare än snabbast och gol på Emil som genast kom till undsättning!! Han fattade ju så pass att han skulle söka efter något bakom TVn, men han har tyvärr inte lärt sig att äta upp spindlar än!!
När han kom fram blev spindeln rädd och bestämde sig för att springa in bakom soffan och gömma sig!!
Fyyyyyy faaasen!! Där satt jag uppflugen i soffan bak en kudde, helt hysterisk och jollrade förtvivlat med min lilla smällare i högsta hugg (en blå som funkar som en pistol) och givetvis missade jag mitt i hysterin!
Spindeln var alltså gigantisk!! Som en coca colakork!! Ööööörk!!!
Sen gick jag på vakt, fram och tillbaka i soffan för att kolla var den kom ut!!
Efter en kvart gav jag upp, och samlade mod så pass att jag hoppade ett långhopp ut från soffan & ut i köket för att ta mat till Emil....
När jag sen kom tillbaka, fortfarande med pickadollan i högsta hugg, såg jag spindeln vid lampan!!! SÅ jag hämtade en köksstol och satt på huk på den och sköt! Guess what?!  Spindeln var så hård att den inte gick sönder!!!
Tvi vale!!!
Dock lärde jag mig ett knep när Otto var spindeljägare här, alltså att ta sopskyffeln och preja spindeln med! Så jag sprang och hämtade den, sen knep jag till den lille jäkeln! Ut åkte han sen fortare än fort!!
Jösses, inte utan att man e lite stolt över sig själv  :-D Så modigt gjort! hehe


Ja, alltså är det spindelns fel att jag e lite gnällig idag...
Men jag gnäller iaf med ironi. Man orkar ju inte gå omkring och gräva ner sig i negativitet, så jag lyckas alltid skratta år det, så det e egentligen inte så gnälligt som det låter...

För det första jobbar jag hela dan idag, fast för att vända det till nåt positivt gör jag det gärna, eftersom det innebär mindre tid ihop med spindlarna där hemma!! Undrar om den bakom frysen e kvar.... Och undrar om det var den från soffan jag smällde, eller om där finns en till.....
brrrrr...........

För det andra ringde jag veterinären idag. Vi har bestämt att jag ska kolla pris på vaccination hos några olika veterinärer. Så ringde jag till Lillö... Där var telefonsvarare, men de lämnade ett mobilnummer man kunde ringa om det gällde stordjur, så det gjorde jag.
Otrevligare karlasjäl får man minsann leta länge efter!!!
Jag sa att vi har 3 hästar som behöver vaccineras och att jag ville ha prisuppgift....
Då frågade han "Var bor de?"    Vadå BOR?!!! Vad e det för fråga? Jag hade ju nyss sagt att de står i Viby!  Dessutom; vad e det där för grammatik? Säger man så om man e proffs?   Var bor de?
Så iaf sa jag att det som sagt var i Viby... Då SNÄSTE han av mig med "Jag lämnar ingen prisuppgift; tar inga nya kunder!"

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards