Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Slut på ledigheten...

Av Caroline Olsson - 4 januari 2010 13:30

Ja, då var man tillbaka på jobbet idag...

Givetvis började det strula redan igår kväll när jag fick ett mess med en påminnelse om att jag jobbar eftermiddag denna veckan...?

Med en annalkande panik började jag inse missförståndet som inträffat!!   


När jag pratade med min kollega för en dryg vecka sedan var vi överens om att schemat "fortsätter som vanligt"

För mig innebar det att udda veckor jobbar jag förmiddag och jämna eftermiddag... För henne innebar det att varannan vecka-principen fortsätter så att vi byter...

*Suck*

Jag hade bokat möte med trygghetsrådet p.g.a min uppsägning och dansträning i eftermiddag, nästa vecka anställningsintervju på förmiddagen och lite annat smått och gott, så det blev till att stiga upp i tid imorse och ändra allt...

Känns ju lite kluddigt, och allt kunde förebyggts med tydlig info från chefen. Men nej då. Vi förväntas lösa allt själva! Ja, jo, tack för förtroendet, men man kan ju inte bara skita i allt utan att förklara vad man förväntar sig av oss!

Jaja, vi får väl ta delat ansvar för saken, men trist är det oavsett anledning...


Skit samma.

När jag kom hit idag kändes det riktigt hur mycket jag saknat alla.

Jag stormtrivs verkligen med mina arbetskamrater och klimatet här på Volvo!

Det gör bara uppsägningen ännu mer deppig... Jag vill verkligen inte sluta här...

Men finns det ingen tjänst så finns det ingen. Cina kommer tillbaka från mammaledigheten i februari och då behövs det antagligen inte någon mer här, tyvärr... ALLA andra här har kläckt den ljusa idén att man kan ju fortsätta att dela tjänsten och anställa mig, och "oh, men du får ju inte sluta, du ska ju vara här hos oss" osv. ALLA utom chefen, som precis som vanligt bara förväntar sig att allt ska rulla på......

FÖR FAN JÖRGEN!! KOM LOSS!!
Sen vet vi ju också att omstrukturering kommer att ske på leveransavdelningen, som ska dra ner på tjänster, så då kanske någon av dem får denna...

Jahh... Lite info är allt jag begär, men det finns som vanligt ingen.

Sorry, men på den punkten är du ruskigt dålig!

Jaja...


I slutet av månaden ska jag in till bemanningsföretaget som hyr ut mig hit för att göra om ekonomitestet, och om jag klarar det backar de på min uppsägning... Men jag vill ju vara här! Här, här här!!


Jahh, livet är inte rättvist. Det är bara till att göra det bästa av det... Jag kanske får ett minst lika bra uppdrag sen, om jag klarar testet...


Också ska jag på anställningsintervju nästa vecka. Sandra kunde byta pass på Måndag så jag slipper kludda med det... Får hålla tummarna för att det ger något.


Också har jag skickar en herrans massa ansökningar på jobb lite varstans så jag hoppas på napp någonstans...


Håll tummarna för mig nu!!!


Summa sumarum... Jag älskar mitt jobb på Volvo och vill verkligen stanna här, men man måste också inse att allt blir inte alltid som man tänkt sig...

Jag får njuta av tiden som är kvar och hoppas att framtiden ser ljus ut, vart jag än befinner mig då!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards