Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Varför?!

Av Caroline Olsson - 4 januari 2010 15:00

Man undrar ju när man läser sånt här..

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20100104/KRISTIANSTAD/100109977/1338/&/Man-ranad-vid-Bjorket-–--tre-man-sitter-anhallna


OK om de snor sakerna av värde, som mobilen och mp3:an. Alltså inte OK, men det kan man mer förstå. Men varför ta jacka och skor?!

Även om det var fina märken, vilken historien inte förtäljer, förlorar saker i värde så fort de andvänds... Skor t.ex Vem vill trampa runt i någon annan fotsvett?!


Enda chansen att detta ska bli lite begripligt är om man tänker sig att dessa killar antingen själva, eller någon i deras närhet har det så dåligt ställt att de inte har råd att köpa jacka och skor...? Då kanske man kan bli så desperat att man slår ner någon för det...


Jag vet inte, men jag hoppas innerligt att jag själv aldrig hamnar i den situationen...


Sen stod det iofs att de var anhållna för narkotikabrott också, så det kan ju vara en dumhet de fick för sig under inflytande av droger...

Det är ju också en jäkla dum bestämmelse, att man kan skylla på tillfällig sinnesförvirring p.g.a droger eller sprit och få lindrigare straff... Du har ju ändå valt att stoppa i dig skiten, då får du banne mig ta ansvar för vad du gör efter det också!!


Jahh...


En sak är säker... Tur att det finns vardagshjältar som den som ryckte in och stoppade det hela!!

 
 
Olle Johansson

Olle Johansson

4 januari 2010 17:04

Det bråkas ofta i Kristianstad på nätterna.

Så gott som efter varje helg står det att läsa i Kristianstadsbladet om oprovocerat våld och förstörelse.

Det är många som känner sig otrygga, själv har jag blivit hotad vid ett par tillfällen.
Kristianstadsbladet 100101 >> " Fylleri och bråk i nordöstra Skåne"
"Ett stort antal personer ska ha varit inblandade. En person fördes till sjukhus av polis i samband med detta bråk, och en person är misstänkt för misshandel.
Det har varit både fylleri och bråk, men det är inget som sticker ut som allvarligt, summerar Cindy Schönström-Larsson som är informatör hos Skånepolisen."

Vad menar polisen "det är inget som sticker ut som allvarligt"??
Vid ett av dessa bråk Nyårsafton var ca 40 personer inblandade i "lilla" Kristianstad!!
Vad är då allvarligt?
Till att börja med så vill det till en attitydförändring hos POLISEN, eftersom liknande uttalanden hör till det vanliga vid behov av olika polisingripanden!

http://ikristianstad.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards