Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Fru söker bonde???

Av Caroline Olsson - 4 maj 2010 21:28

Jag är inte riktigt klok!!


Igår förde någon på tal under en fikapaus att "Bonde söker fru" skulle börja igen...

Jag passade på att nämna att jag alltid sagt att jag skulle bli bonnmora eftersom jag älskar livet på landet med allt vad det innebär.

Givetvis tyckte alla då att jag skulle spana in en bonde och skicka en ansökan...

Nja... Aningen skeptisk var jag allt, ingen från de tidigare säsongerna har fallit mig riktigt i smaken, men så är jag ju också av det kräsna slaget!


Hur som haver... Jag sa att om alla som tittade på det kom fram till att en och samma bonde skulle passa mig, och jag kom fram till samma karl skulle jag författa ett brev.


Döm om min förvåning när jag samlade in åsikterna och alla, inklusive jag själv, fattat tycke för samma påg!!!

Så  jag fick stå till mitt ord.


Jag har alltså författat ett kärleksbrev!!! Hahaha...

Jag försökte dra mig ur genom att skylla på att han är för ung, och dessutom väldigt lång!! Jag har mina 163cm att komma med...

Aja, inget av argumenten höll. Mina arbetskamrater har betydligt större översikt med småsaker, hahaha!

Sak samma, han får väl överbevisa mig gällande åldern då!!

Annars tycker jag att 5 år äldre än mig är lite lagom, men han är 1 år YNGRE!!!

Ohhh.....

Aja, han kan ju va en bra karl för det, tänkte jag. Det är ju en kär påg, vad tusan...


Alla tyckte att hans beskrivning på drömtjejen passade in på mig. Glad, kul och har nära till skratt! Jo tack...


Sen tyckte jag lite att "fy vad pinsamt om man inte kommer med då, när man gjort sig till och knusslat ihop ett brev och allt!"

Men vad tusan... Skit i det.

Jaja, jag bjuder på den i så fall!!

Vi får väl se, haha!!

Detta kanske blir den utmaning jag sa för några dagar sedan att jag väntar på??

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards