Alla inlägg den 22 mars 2015

Av Caroline Olsson - 22 mars 2015 20:45

Idag var det fint väder, så jag passade på att röja en del där ute!

Jag är något av en pyroman, och tycker det är hur skoj som helst att se hur olika material brinner (och, i vissa fall -exploderar  )


På ovanvåningen har jag haft ett slags bäddsoffa, fast egentligen en metallram som man kan ha uppvikt som en soffa, eller lägga ner, så blir den som en säng.

Sämsta köpet EVER!!! Madrassen är STENHÅRD och går INTE att sova i!!

Katterna har istället använt den som låda, typ... 

Den luktade alltså apa, och var ändå ingenting att ha.

Dessvärre är den tung så in i helsike, så jag har inte fått ut den på egen hand.

Dock, i november (OBS! Ganska längesen) hjälpte Otto mig att hutta ner skrället genom fönstret 
Enda gången jag gillat mina stora fönster, som annars ger huset ett i det närmsta industrifastighetsliknande utseende.


Ut kom den iaf, men då kom ju nästa problem.

Hur FAN blir jag av med den?? Jag orkar inte lyfta in de i bilen så den kommer till tippen.

Vill inte ens ha den i bilen!

MEN så häromdagen när jag, Anders och Martina var på JULA, drogs mina ögon till en hylla.

I hyllan låg det knivar! De ropade åt mig "Köp mig! Köööööp mig, och stycka upp madrassen så kan du elda upp den i biiiiiiiiitaaaar!!!"   


Det var inte lönt att försöka stå emot, så jag köpte kniven.

Idag skulle jag alltså passa på att stycka madrassen och elda upp möget. 
Dessvärre brann den inte särskilt bra... Så den ligger kvar, och ser ut såhär...


Hoppas att fåglarna vill plocka lite till sina bon eller nåt. Det är ju rätt säsong, tänker jag   


På tal om att elda konstiga saker förresten...

Kolla vad jag hittade i den gamla askan! 

Undrar vad detta varit?? Kan det ha varit det som small så rysligt för ett tag sen? 





 

Jag har verkligen superroligt när jag eldar!! 

Försöker sortera bort glas, keramik och elektronik, men lyckas inte alltid.

Idag t.ex tog jag en påse som stod på bänken vid tunnan (Jo, jag är ansvarsfull och eldar i tunna åtminstone).

Tänkte att den säkert skulle eldas eftersom den stod just där... Så när själva påsen hade smält undan såg jag en glasflaska!! OMG! It´s gonna exploooooooooode!!   Spring för liiiivet!!!

Jodå, lite senare exploderade den mycket riktigt!!

Sen hittade jag lite gammal takpapp.

Jag anade ju att den skulle ryka rätt så svart och brinna hyfsat bra, så jag skar ner den i bitar på ca 50x50cm.

Det hjälpte INTE!! Jeeeeeflar, vad det rök!! Och lågorna stod typ 1 meter upp från tunnan!!!   

Hahaha!!! Nä, nu får grannarna ha ett par helger utan rök från min trädgård.

Skönt att bo på landet, där man kan elda lite vad man vill.

Här finns de som eldar både traktordäck och sprayburkar!! Så jag tänker att jag tar seden dit jag kommer! 




Hela dagen hade jag skoj, och Nick var med mig ute.

En gång gick jag in och laddade en maskin tvätt, och under dessa 10 min såg jag inte honom.

Han stod i öppningen vid porten ut mot uppfarten, vilket blir en död vinkel nerifrån källaren.

När jag ropade kom han skuttandes mot källarfönstret dock.


Senare kom jag ut, och allt var som vanligt.

Jag gick och skar upp lite mer av den gamla poolen som också blev uppeldad, och till sist hade jag bara det lilla filtret med tillhörande elkabel kvar. Jo, jag är duktig och sorterar bort elektroniken, som jag sa.

Jag gick mot carporten och skulle lägga den bland lite annat jag hittat som dessvärre inte går att elda, och då såg jag Nick stå vid tomtgränsen, men linan låg på andra hållet   

Åh nej!! Nu blir det jakt på busig hund hela byn runt i en timme, hann jag tänka.

Så joxade jag runt lite med kabeln och ropade på honom som om jag ville busa.


Tack och lov har han knutit an till mig fint på sistone, så han kom direkt.

Jag fick tag i halsbandet och tog in honom.

Jisses, sicken tur!!! 

Väl inne fick han ett märgben som beröm för att han kom på inkallning och sen var jag snabb ut att kolla hur han kommit loss.

Halsbandet fästs till linan med en grov karbinhake med grova gänger... 

En vanlig hake har han kommit på hur man öppnar. 
Man sätter en klo på pregen, sen joxar man med halsen och vips så är man lös!

Busenkelt!


Men denna kan han väl ändå inte ta upp????!!
Han måste slitit sönder hela linan?!

Väl ute hittar jag detta...



   

Det ser i det närmsta tillrättalagt ut, och visst är den uppgängad...

Hur har detta gått till?

Han kan inte ha gjort det själv...

Jag kan väl knappast ha missat det? Jag är ju alltid extremt noga eftersom han är så rymlingsbenägen...

Ingen annan kommer i närheten av honom när han är ute, han äter upp alla han ser...

Ingen annan utom en... En som flyttat härifrån... En som åkte med blåljus... 

En som absolut inte är välkommen...


Jag vet inte, men konstigt är det.

Jag tänker inte fundera över det mer, utan tänker att jag varit tankspridd iaf.

Men hämtar kniven, det gör jag snabbt som ögat.


#Trädgårdsröjning #TungtSomFan #Elda #Pyroman

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards