Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Min tokiga tant!!

Av Caroline Olsson - 7 juni 2012 14:44

Shiny har blivit tokig!!!   


Vi red en runda med Tess och Exxet häromdagen, och när Tess satte fart på Exxet passade jag på att trava lite lugnt bakom... Trodde jag!! Men när Shiny såg att han galopperade började hon också!! Sakta men ändå...

Hon hade nog glömt att man kan göra det också, hehe!   


Det var en riktigt bra runda, fin trav (inte den där halv-tölt-traven, utan riktigt fin trav) och sen dessutom lite galopp... Den blev bara halv dock!    Hon har ju inte fått alla muskler på plats, långt ifrån, så hon orkade inte riktigt med baken utan det blev galopp fram och trav bak, även kallat "Shiny-galopp", hehe!   


Efter att hon nyupptäckt galoppen vill hon inte göra annat...

Igår tog jag en runda, en ganska kort eftersom vi "råkat" hamna på 2-timmarsrundor och lite sådär de senaste dagarna... Först travade vi 50 meter. Gick bra. Fin trav igen.

Andra gången tänkte jag mig 100 meter, man vill ju inte gå för fort fram eftersom hon är 29 år och hade en liten muskelknuta för ett par veckor sedan...

Men vad gör Shiny då??

Min gamla toktant börjar galoppera!!   Först såndär Shiny-galopp, men sen blev det allt ett par riktiga steg också!

4st räknade jag till!!   

Hon är så duktig, min gamla toktant   

Och världens bästa terapeut   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards