Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Helgens händelser och funderingar...

Av Caroline Olsson - 11 juni 2012 15:17

Helgen har varit underbar, men också jobbig.

Känslorna svajar oerhört. Ena stunden glad och nästa ledsen.


Fredagen var supermysig!!
När vi kom hem fick jag inte vara där nere, så jag gick upp och läste.

Sen kom Andy och hämtade mig...

Först fick jag rosor och sen blev det bad med bubbel, vindruvor, kex, choklad och en massa annat gott!

En supermysig kväll avslutades med mer mys i soffan   


Lördagen var kanon!! Vilken härlig ridtur jag och Shiny hade!!!

Vi gick förbi 4 vattenspridare, en läskig slang som låg över ängen och en sådäringa heeeeemsk fågelskrämma med plast som prasslar!!    Men Shiny klarade det utmärkt!! Lite långa blickar och lite mer bråttom förbi bara, hehe!

När vi kom in i skogen sa jag till henne att jag kanske inte hittade den vägen vi gick för ett tag sen, men i värsta fall kommer vi väl ut vid stora vägen och då hittar vi ju därifrån...

Ingen fara på taket! Shiny visste precis var vi skulle gå! Hon hittade rätt direkt   

Så duktig... Och tur är ju det eftersom jag inte har något lokalsinne   


I Söndags fick vi en hel del gjort. Tvättade 2 maskiner, klippte plommonträdet och rhodondendron (eller vad det nu heter) och lite annat småfix!
Överlag var det en bra söndag. På kvällen tittade vi på "Brudens bäste man" eller vad den heter...
Tanken är väl att det ska vara en feelgood-film, men istället blev jag bara ledsen.

Jag tänkte på en dag när jag ska gifta mig... Hur ska det gå till??
På nåt sätt har jag alltid tänkt mig att jag och mamma ska planera och fnissa ihop, men det går ju inte...

Likadant om man skaffar barn... Jag kan ju inte ha ett barndop om inte mamma är med... Det går ju inte...

Hur skulle det gå till??

Likadant när ungen är född... När jag är mammaledig hade jag tänkt köra hem till mamma och fika ibland eftersom hon bara jobbade halvtid... Men det går ju inte...


Hur fan ska jag kunna gifta mig utan mamma? Jag kommer ju bara böla, och det kommer inte vara glädjetårar. Det kommer vara sorg eftersom mamma inte kan vara med...

Jag kan inte förstå hur jag ska kunna glädjas åt den dagen.

Visst, det är inget som kommer att hända nu i dagarna, men en dag kommer det väl...

Jag kan inte förstå hur jag ska kunna njuta av de tillfällena...

Det går ju inte...


Idag är det 6 månader sen mamma dog... 6 månader!!!

Idag för 6 månader sen satt jag vid 06,35 på morgonen och hörde hennes sista andetag...

Men det känns som igår...

Fast ändå inte... Jag kan fortfarande inte riktigt fatta att hon är borta för alltid.

Det var ju inte såhär det skulle bli...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards