Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

2010-05-07 Besök...

Av Caroline Olsson - 21 oktober 2014 13:00

Ikväll var jag på besök hemma hos dem....

Det känns riktigt bra!

Alltså... Jag kanske är en barnperson iaf??
Jag vet inte, men den lille pågen kom och viftade med en bok... Så frågade jag om jag skulle hämta mamma så hon skulle läsa för honom...
Men nej... Han viftade glatt vidare och ropade "DU!!!!" och pekade på mig......? :O
Jaaaag????? Läsa saga???
Herregud, vad skulle mina vänner sagt om de såg mig, världens mest avskyvärda människa mot barn, som alltid fräser "se till & få tyst på ungjäveln innan jag vrider nacken av den fan"när jag hör ett barn gala i affären?!
Hahaha....
Men, men...
Så han kröp upp i mitt knä, och jag la armen om honom också läste vi... Hela boken... Med välling i näven...

Jag ska säga att det var minsjäl riktigt mysigt!!
Jag kanske inte är en barnperson, men vissa utvalda kan jag kanske tycka om...
Jag tycker ju om hans...
Dessutom sa en kompis till mig häromdan "du hade aldrig pallat en bebis!! Du skulle träffat nån som har barn på ett par år redan, det hade passat dig!"
Jaha... Det var ju synd att man inte tänkte på det innan.....

Det bästa av allt var när A kom in i rummet.
Han hade varit nån annanstans när vi satte oss ner och myste...
Så hörde jag hur han kom in, hörde att jag läste, kom närmare och såg att jag höll om pågen... Stod stilla en stund och bara glodde (tror jag, han var ju bakom oss) sen gick han förbi...
Och den blicken jag fick... var.........
Ja, det kändes nästan som om den sa "fan... det hade ju funkat..."
Med barnen alltså...

Jahh, det kan han gott fundera över.

Om det så hade varit världens fulaste och jobbigaste ungar skulle jag tagit dem till mig, för att de är hans barn... Fattar han inte det är han fan dummare än jag trodde...
Oturligt nog är min tanke densamma...
Fan... det hade ju funkat...
Jag trodde faktiskt inte heller det innan... Men de är så goa bägge två... Så det hade inte varit några problem...

Fan... Det hade ju funkat..............

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards