Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

2010-05-09 Hoppsan....

Av Caroline Olsson - 21 oktober 2014 13:15

Sicken helg detta har varit...

Pratade med A i veckan och berättade att jag och Sofie skulle ut och festa...
Vi hade ju bestämt att hon skulle avsluta med sin KK samtidigt som jag, och efter det skulle vi ut på stan och röja!!
Så ville A köra fylletaxi till oss... Jag sa att det var ju onödigt att han skulle köra så långt, han bor utanför stan på ett håll och jag utanför på motsatt håll... Så Sofies mamma kunde köra oss.
Men han ville tvunget!!
Om det var för att han ville se till att jag inte släpade med någon annan hem eller om det var för att han trodde att jag skulle bli full och då gå med på något vet jag inte...

I alla fall gick jag med på det när han sa att han ändå skulle in till stan och glida med bilen.

Så... Sofie kom... 2 vänner till dök upp... Det var ju inte riktigt meningen, vi skulle ju röja själva, men det var ju trevligt iaf :)
Så när det närmade sig tiden för att A skulle dyka upp fick jag ett fylleslag och messade"kommer du snart?" Han svarade att han va på väg och tyckte "vadådå, saknar du mig, eller? ;)" Så sa jag att jag kunde gå ut och möta honom... :O
Varför vet jag inte riktigt... Jag antar att jag kanske inte har släppt honom så lätt som jag försöker intala mig själv...?
Fan...

Aja, jag gick iaf ut och mötte honom.
I kramen sjönk jag in i hans famn som vanligt och allt kändes så bra...
Jag trivs i hans famn...

Resten av kvällen stod vi mest utanför och pratade...
Han tjatade om att jag skulle följa mitt hjärta och göra det jag ville istället för att kämpa emot...
Men vad skulle det tjäna till?
Jag tänker inte vara hans leksak vid sidan om familjen........
Jag vill inte...
Ska jag vara någons vill jag vara dens hela tiden. Hela dens allt... Inget mindre kan jag acceptera.
Då blir jag bara sårad, och jag tycker rent av att det är fräckt att han ens kan föreslå nåt sånt!!
Tydligen vill han ju bara ha mig till att ligga med. Men behålla familjen ändå...
Nej tack!

Iaf körde vi in till stan ett par timmar senare, och det blev aldrig att vi gick ut på puben...
Istället åkte vi med en runda i bilen, och sen lämnade vi av Sofie innan vi till sist körde hem till mig...

Jag smet ur bilen innan han hunnit stanna den, för jag tänkte inte att han skulle följa med in.
Klockan var mycket, och jag ville verkligen inte göra något med honom med tanke på familjen...

Men han stannade bilen och gick med in...
Så hamnade vi i soffan, och han började kyssa mig..............
Vad skulle jag göra??
Jag ville egentligen så gärna besvara kyssarna, men på ett annat sätt ville jag verkligen inte göra det... Så jag vände bort huvudet istället och spjärnade emot...
Så kom det igen "följ ditt hjärta... visa vad du vill..." 
Men nej! Jag tänkte INTE göra det!
Så efter en stund fick jag tag med fingrarna om hans kind och tog tag!
Så skojade vi lite och han sa att "ja, kniper du till där, så biter jag hårdare" (han hade mitt öra mellan tänderna, hehe!
Jag knep hårdare och han bet till, sen drog han undan ansiktet, och då satt mina naglar kvar runt kinden så det blev två blödande repor!!!!! :O
HOPPSAN!!!

Han blev vansinnig, antagligen för att han inte visste hur han skulle förklara detta när han kom hem, och for ut i hallen, fotade iväg mina skor så de smällde i dörren i andra änden av lägenheten och skrek och gapade.
Jag tänkte INTE väcka alla grannarna, så jag gick ut till honom i hallen och sa till honom att lugna sig.
När han märkte att jag varken kröp och bad om ursäkt eller käftade tillbaka utan höll mig lugn blev han ännu mer förbannad!
Så han knuffade mig, så jag stapplade baklänges, tog tag i ljusstaken på väggen för att inte ramla, men den lossnade såklart och följde med ner.......
Så där satt jag så grannt på golvet och han bara glodde...
Jag for upp som ett skållat troll och fortsatte att hålla mig lugn.
Psykisk krigsföring är långt mer effektiv än fysisk, men ligga på golvet kan man ju inte gärna göra.
När jag kom emot och sa till honom att gå ut och aldrig mer höra av sig knuffade han mig igen, så jag föll ännu en gång.
Jag reste mig igen och sa till honom ännu en gång att gå, och att jag aldrig mer ville se honom. Såna fasoner tolererar jag inte!!! Han vet hur jag hade det med G. Han vet att vi hade regelrätta slagsmål flertalet gånger och att jag vägrar lyfta näven efter det.
Det där accepterar jag ICKE!!
När han insett vad han gjort och blev påmind om hur jag haft det tidigare tog han mig i famnen och bad om ursäkt. Men jag gick inte med på det.
Om det börjar så vet man aldrig var det slutar........
Så jag sa till honom att klockan var mycket, och att han skulle köra hem istället.
Men han vägrade gå!!!
Han tänkte inte köra förrän jag förlåtit honom.
Nehe, tänkte jag. Då får han väl stanna resten av livet då!

Ja, jag minns inte allt som sas den kvällen, men när klockan blev 04,30 var det verkligen dags för honom att köra tyckte jag, så vi kom överens om att vi skulle säga till fjällan att vi hade brottats på skoj som alltid, och eftersom jag var full hade jag inte känt att jag tog tag så hårt i kinden...
Sen körde han..........................

Dagen efter (idag) hade jag lovat fjällan att vi skulle på en aktivitet...
Så de och barnen kom till mig, och vi körde iväg.
Sen åkte vi hem till dem för lite andra aktiviteter, och till sist blev det mat.

Efter det satte vi oss i soffan...
Hon i ena änden, jag i den andra, och han emellan.
Hon satt med ryggen emot och jag drog en filt över mig eftersom jag var frusen...
Då kom han med handen under filten, och höll om mitt ben...
Försökte inte tafsa eller nåt, bara höll tag om det....
Efter en stund tog han min hand där under istället...
Sen satt han och höll mig i handen hela kvällen...............................

Jag körde hem något förvirrad....
Varför håller han handen om han bara vill knulla?????


Undrar egentligen om han blev rädd att han inte skulle kunna förklara det hemma eller om han mest blev stött i kanten över att jag inte ville??
Han verkar inte fatta att jag inte vill vara en grej vid sidan om...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards