Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Caroline Olsson - 9 februari 2010 22:46

Fy farao så effektiv man kan vara!

Slutade 16,00 och körde in till stan...

Hoppade runt till Skägg & Lockar och Sandelins för att återlämna sakerna från Shall we dance...

Vidare till stallet för att slänga in hästarna.

Hemma vid 18, 15...

Ulla skulle komma vid 19 för att hjälpa till med bokslutet.


På 45 minuter hann jag både duscha, gå ut med hunden och laga mat!!

Hur gick då detta till?

Jo, det vill ju sig till att man är kvinna så man kan göra flera saker samtidigt!   


1 - Släng köttfärsen på upptining i vasken i skållhett vatten
     Samtidigt går du ut med hunden. Ca 10 min (18,35)

2 - Sätt på vattnet till pastan

     Samtidigt som det kokar upp tar du en dusch! Ca 5 min (18,40)

3 - Ut ur duschen och fräs på köttfärsen ordentligt!
     Samtidigt släng i pastan i vattnet


Låt puttra/koka i ca 20 min


Pling plong!

Ulla står vid dörren!


Föredragsvis duschar jag dock tills varmvattnet tar slut... Men tryter tiden får man offra sig   


Jag är alltså kassör (eller kassörska kanske man säger...?) i Rinkaby S-förening.

Detta är mitt första år, så Ulla som tidigare var kassör ställde upp på att förklara lite hur det hela går till här...

Rysligt krångligt och onödigt invecklat, tycker jag allt.

Jag svettades rejält när det inte balanserade, och skilde på över 4000 spänn!!


Men efter en liten stunds klurande kläckte Ulla idén, och jag spann vidare på den.

Så vips var det klart!!   


Nu får vi väl se vad revisorerna säger på torsdag...

Ahh, det ser minsann skitbra ut!


Sen körde jag in med DVD:n på vår dans till Andy och Sven...

Andy skulle redigera ihop klippen till en enda film istället...

Blir säkert bra!


Jaja...

Nu är det minsjäl dags att sova!!


Nighty night!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards