Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Caroline Olsson - 10 februari 2010 21:08

Ikväll har vi haft syjunta... "Tanterna" och jag   


En hemskans massa snackande blir det, om både det ena och det andra!!

Fast vi är rätt så flitiga också...


 

Ingrid berättar något trevligt för mamma och Lena sitter i djup koncentration...


     

Mamma är i ungefär samma stadie med sin kofta som jag är... Trött så man kan SPY på mönstret!!


  

Sivan broderar på en av sina många dukar


  

Där sitter jag i soffan med min kofta, och Lena håller på med koftan till sitt barnbarn...


  

Pia pysslar med en liten jacka/kofta och Susse broderar på sin julgransduk


  

Koncentration... Och en massa garv varvar vartannat!


Och Emil stortrivs i mitten av gänget och passar på att luta hakan mot Lenas handarbeteskorg.


Schemat är ungefär likadant för varje gång...

- Vi börjar såklart med maten! Man får ju inget gjort på tom mage...

- Sen handarbetar vi en stund...

- Efter det är det dags för kaffe

- Också lite handarbete till


Allt som allt håller vi på ca 3-3,5 timme.

Oftast en gång varannan vecka.

Ganska lagom tycker jag...


Varje gång lägger vi 50kr var, som vi sen ska hitta på något skoj för!

Det som planeras nu är en spa-resa över en weekend till Polen...

Låter kanon!!


De andra vill shoppa lite också, men det har ju aldrig varit mitt gebit... Så jag stannar nog i gyttjan medan de går på stan!

Lite Polska kan jag ju, så jag ska nog tusan klara mig!!   


Jahh, vi får väl se när vi kommer iväg...

Änsålänge får man väl kämpa på med koftefan så den blir klar snart... hehe...

Fast bra blir det!





Av Caroline Olsson - 10 februari 2010 17:28

Första dansen... Med bedömning och poäng...



Också finaldansen!

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards