Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Skalvet!

Av Caroline Olsson - 16 december 2009 09:15

Öppnade bladets hemsida idag och läste en rubrik om "skalvet"

Kände först lite besvikelse över att jag denna gång missat det, men när jag sen läste att "idag minns vi skalvet" och att det handlade om det som inträffade för ett år sen glömde jag det lika snabbt!

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20091216/KRISTIANSTAD/712169800/1338/&/Skalvet-skakade-Skane


Jodå, jag minns... Vad många tankar som flög genom huvudet!
Jag stod och borstade tänderna när jag hörde ett mullrande. Tänkte att det säkert var militärövning igen, men kom på att de brukar ju inte köra med stridsvagnar inne på vår väg?! Gick vidare till att tro att det var sopbilen eller en annan stor lastbil och kikade nyfiket ut... Ingenting...

Sen insåg jag, när jag kände hur jordens skakande gick i crescendo och mullret inte gick att känna igen, att något annat var på gång!
Instinktivt började jag tänka på skyddsrum och hur jag skulle få ut Emil.
Kom fram till att något skyddsrum finns inte och paniken när jag tänkte på att Emil kanske inte skulle klara sig var överväldigande. Shiny hade jag ingen chans att rädda, hon var ju ända i Viby!!! Fy sjutton!
Jag såg i min inre blick hur marken delades och de trillade ner...

  

Sen avtog det och allt blev lugnt... Den tystnad som framträdde efter detta var helt otrolig!


Direkt efteråt insåg jag inte riktigt vad som egentligen hänt... På något plan visste jag nog att det var ett skalv eftersom jag ju faktiskt föreställde mig hur marken öppnades under tiden mullret pågick... Men sen tänkte jag ju att det händer inte i Sverige, så det kan det ju inte vara...

På radion hörde jag senare på väg till jobbet att det faktiskt var ett skalv... Så helt omöjligt är det visst inte...

Men vadå?
Det händer ju aldrig mig...!

Eller...?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards