Direktlänk till inlägg 21 december 2009

Nedrustning bästa försvar?!!

Av Caroline Olsson - 21 december 2009 23:30

Hmmm, ska de lägga ner eller flytta verksamheten "Hemliga berget"?


http://www.kristianstadsbladet.se/article/20091220/HASSLEHOLM/712219881/0/KRISTIANSTAD


Först står det att det ska läggas ner.
Lite längre fram står att verksamheten ska flyttas till Mälardalen för att kärnan för all verksamhet ligger där?
Om man, som jag, letar upp den gamla artikeln från februari 2008 står där ingenting om att flytta verksamheten. Det är en ren och skär nedläggning, alltså nedrustning!

Om den går under F17, alltså Blekinge flygflottilj (som det faktiskt står att den gör) kan man ju undra om F17 också då ska flyttas eller läggas ner?


Varför skulle man flytta till Mälardalen för att kärnan för all verksamhet ligger där, när F17 inte alls ligger i Mälardalen? Eller är det undantaget på något sätt?
Lars Olsson som jobbat på anläggningen och nu är politiskt aktiv menar att det är en dålig motivering och jag håller helt och hållet med!


Oavsett om det är en flytt eller nedläggning blir jag så trött på denna nedrustning vi håller på med!! Om vi skulle bli anfallna av säg USA äter de ju upp oss på 2 minuter! Vi har snart inget att sätta till försvar längre. 
Tragiskt! Ska man hålla på såhär kan man lika gärna lägga ner helt!

Jag tycket faktiskt att det är en gammal fin tradition dock. Småpojkar som flyttar hemifrån mamma och får lära sig bädda sängen och ta ansvar. Lära sig att livet består delvis av smärta, det är bara att uthärda!

Var inte så förbaskat mesiga!


Tyvärr får jag nog inse att några pågar med en bössa eller två inte räddar Sverige om Big Brother kommer... Det är nog snarare ny teknik som ska till för att man överhuvud taget ska ha en chans...


Man hey! Då får ju alla nerds där ute en chans att bli macho!!

De kan sitta i sina snygga machouniformer och programera snabbmatslådor eller andra till synes helt ofarliga produkter till att smälla eller nåt, som man sen smusslar in till fi!! Eller nåt...


Jaja, men man måste tänka lite outside the box!

Det duger inte att bara rusta ner och rycka på axlarna för "Sverige har inte varit i krig på 200 år"... Nehe, så desto större anleding att snart vänta sig ett då kanske?

Man måste väl iaf överväga möjligheten? Eller vad har vi för riskanalytiker här i landet?!!


För den delen är det delvis av egoistiska skäl jag vill ha en fungerande militärmakt... Man måste ju ha lite pågar i uniform att kika på också    

 
 
Ingen bild

Sigge

22 december 2009 00:02

Hahaha, du e så jävla rolig!! Jag njuter av att läsa din blogg!! :D "Små pågar som flyttar hemifrån mamma och lär sig bädda sänge och ta ansvar" haha!!
"livet består delvis av smärta"
Alltihop e så jävla sant om man ser det med lite självdistans!!
Fast jag e inte en nerd, utan en riktig machoman!! ;)

Hoppas på många fler roliga inlägg i din blogg!
Kram på dej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards