Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Första träningen!!!

Av Caroline Olsson - 19 december 2009 20:45

Träffade Andy för första gången idag!

Riktigt skoj!!!

Vi kollade lite på youtubeklipp på bugg och kikade efter grejer vi vill ha med.

Finns ju massvis! Han har massvis av bra idéer   

Toppenbra på att lära ut också, så det kommer säkert bli skitbra!


Nu har jag alltså lärt mig (eller provat på kanske man säger) grundsteg, twist, snurra åt BÅDA hållen (höger har ju aldrig varit vägen för mig   )


Jag som trodde att gunget skulle sitta där nere!! Men  det ska gunga upptill, hehe!


Ja, så nu har jag dansat mig från garaget till lägenheten, hehe! Om grannarna såg mig undrade de nog vad jag höll på med!! Ahh, det bjuder jag så gärna på!!
Sen letade jag fram en Michael Jackson-skiva med en lugn låt och tog några steg här hemma också   



Nästa träning blir på Tisdag, så  jag ska höra med Ing-Britt om vi har någon lokal på fackens hus vi kan använda, annars hör jag med Janne om det finns nåt på Sommarlust!

Ska se om jag får med någon som kan ta lite bilder på oss då också, så ni får se!


Nej, minsann!
Nu ska jag beställa dansskor   




Uppdatering:
Kikar på dansbandskampen i Robinsons reklampauser. Tur att det är mycket bugglåtar så man kan öva lite!!
Det märks hur viktigt det är att ha en som för... Utan Andy kommer jag på mig själv med att dansa bakåt på bakstegen istället för i dansriktningen!!!   
Jag börjar dock få till det med höfterna och knäna!   
Åtminstone enligt mig själv, hehe!
Får väl se vad han säger på Tisdag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Olsson - 31 mars 2016 18:15

Det här är rena tramseriet!http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/opposition-vill-att-eriksson-s-avgar/   Jag hörde redan imorse på radion att treklövern och SD kräver ordförandes avgång och jag satte nästan i halsen!Helt ärligt; det är v...

Av Caroline Olsson - 31 december 2015 22:39

Så var det dags att summera det gångna året än en gång. Jag höll först på att glömma mitt årliga inlägg och var på väg att gå och lägga mig utan det, men kom på att det trots allt är en tradition, så lika bra att hålla den igång!   Året har bju...

Av Caroline Olsson - 1 november 2015 21:30

Ibland är jag lite extra modig!Ibland får man helt enkelt lägga rädslan åt sidan och prova på något skrämmande. Efteråt är det enormt stärkande.   Min fina Shiny har jag haft i 12 år, och sedan jag fick henne har jag inte ridit någon annan häst...

Av Caroline Olsson - 28 oktober 2015 16:15

För ett par veckor sen fick jag eld i baken!!Plåtslagaren skulle komma på måndagen, och på fredagen kom jag på att jag måste måla klart "lådan" under taket innan hängrännorna kommer på plats!   Som tur var skulle jag släppa ut hästarna på helgen,...

Av Caroline Olsson - 27 oktober 2015 22:30

Nä minsjäl!Det var det värsta!   Han den där som varit så få förunnad är det dags att lägga på hyllan nu! Att han är sjukt skum har jag redan konstaterat. Det kan gå ett par veckor utan att han hör av sig, och sen plötsligt hör han av sig var...

Presentation

Omröstning

Skulle du kunna tänka dig att ta hand om ett omplaceringsdjur? (Glöm inte att kontakta mig i så fall www.carolz.se eller carolz_84@hotmail.com)
 Helt klart
 Kanske
 Det beror på
 Antagligen
 Antagligen inte
 Absolut inte

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Carol'z

Dela

Bookmark and Share

Min Instagram


Ovido - Quiz & Flashcards